تابناک مرکزی: مدیر کل حج و زیارت استان مرکزی گفت: پیش‌بینی می‌شود در ایام اربعین حسینی بیش از 30 هزار زائر از استان مرکزی به عتبات عالیات اعزام ‌شوند.
کد خبر: ۵۰۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳ 07 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا؛ وحید اسکندری، افزود: در سال گذشته 23 هزار و 500 نفر از استان مرکزی در ایام اربعین حسینی به عتبات اعزام شدند که امسال قطعا با استقبال قابل توجهی که در روزهای نخست بعمل آمده است شاهد افزایش آمار تا بیش از مرز 30 هزار نفر خواهیم بود.

وی در ادامه گفت: در کمیته تصمیم‌گیری ستاد اربعین که در استانداری مرکزی برگزار شد، سازمان حج و زیارت به عنوان مسئول کمیته ثبت‌نام و اعزام زائرین اربعین حسینی انتخاب شد.

اسکندری ادامه داد: هم اکنون 38 دفتر ثابت کارگزاری در سراسر استان و  سه دفتر موقت برای رفاه حال متقاضیان  مراجعه‌کننده در شهرهای آشتیان، تفرش و سنجان برای ثبت نام و صدور ویزا آماده ثبت‌نام و صدور ویزا برای زائرین اربعین حسینی از طریق شرکت مرکزی با ویزای 40 دلار (188 هزار ریال) فعالیت دارند.

وی افزود: با آغاز ثبت نام در این دفاتر هزار و 453 نفر از سراسر استان برای اعزام به عتبات عالیات در اربعین حسینی ثبت نام  و تقاضای صدور ویزا کرده‌اند.

مدیر کل حج و زیارت استان مرکزی از آمادگی کامل کنسولگری‌ها و دفاتر کارگزاری برای ثبت نام و صدور ویزا در کمترین زمان ممکن خبر داد و افزود: در حال حاضر چهار کنسولگری دائم در تهران، مشهد، اهواز و کرمانشاه و 14 کنسولگری موقت در برخی استان‌های کشور مستقر شدند تا کار صدور ویزا با سرعت بیشتری انجام شود.

وی در خصوص فراهم بودن زیرساخت‌های لازم برای اعزام هوایی زائران اربعین حسینی از فرودگاه اراک گفت: زیرساخت‌ها بطور کامل برای اعزام زائران با حجم بالا فراهم نیست و اصلی‌ترین مشکل در فرودگاه اراک، پروازهای چارتر است.

اسکندری افزود: در پروازهای قبل از اربعین تعداد مسافران پرواز رفت تکمیل و معمولا هواپیما در پرواز برگشت خالی از مسافر است و بالعکس پس از اتمام مراسم اربعین پروازهای نجف به اراک تکمیل و مسیر برگشت به نجف خالی است به عبارتی زائران قبل از اربعین اعزام می شوند و پس از آن بر می‌گردند از این رو شرکت هواپیمایی در فرودگاه اراک به دلیل ضرر و زیان ناشی از پرواز خالی از مسافر به دنبال فروش بلیط چارتری و افزایش قیمت است که ستاد اربعین با این تصمیم مخالف است و پیگیر حل این موضوع هستیم تا زائران با قیمت مصوب اعزام شوند.

وی در ادامه گفت: مرز خروجی کاروان های اعزامی اربعین حسینی به عتبات عالیات با برنامه ریزی های بعمل آمده مرز مهران تعیین شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار