در 6 ماهه نخست امسال محقق شد؛
تابناک مرکزی: مردم استان مرکزی طی 6 ماهه سال جاری حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 255 درصدی داشته است.
کد خبر: ۵۰۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 05 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رمضانعلی جلالی، معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و عبادی است، گفت: اگر زکات اموال به موقع پرداخت شود بیشتر مشکلات اقتصادی برطرف می شود.

وی افزود: مردم استان مرکزی طی 6 ماهه سال جاری حدود سه میلیارد و 600 میلیون تومان به عنوان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 255 درصدی داشته است.

وی در ادامه گفت: تامین جهیزیه، درمان بیماران، احداث، تعمیر مسکن مددجویان نیازمند، اطعام نیازمندان، تامین کمک معیشت و مخارج روزانه فقرا از موارد مصارف زکات است.

جلالی با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است، افزود: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه استان مرکزی یکی از استان‌های فعال در پرداخت زکات واجب بوده و باوجود خشکسالی‌های سالهای اخیر، ساکنین استان در عمل به این واجب الهی تلاش کرده اند، گفت: کمیته امداد استان مرکزی آمادگی جمع آوری و دریافت زکات واجب و مستحبی مردم نوع دوست استان مرکزی را داشته و تقاضا دارد زکات خود را به دفاتر این نهاد در سراسر استان تحویل دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار