مدیرکل انتقال خون استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در نیمه نخست امسال از مجموع ۲۵ هزار و ۷۳۸ نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان مرکزی، ۲۱ هزار و ۴۹۳ نفر خون اهدا کردند.
کد خبر: ۵۰۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 02 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از انتقال خون استان مرکزی، فاطمه مهدویانی اظهار داشت: امسال از مجموع ۲۵ هزار و ۷۳۸ نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون استان مرکزی، ۲۱ هزار و ۴۹۳ نفر خون اهدا کردند و از ۳۰ هزار و ۵۱۰ واحد خونگیری انجام شده در استان مرکزی، هفت هزار و ۳۹۳ واحد خون به مراکز درمانی خارج از استان ارسال شده است.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی افزود: خون های اهدایی پس از انجام آزمایش های غربالگری، گروه بندی و به صورت خون کامل یا فرآورده های خونی بر حسب نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مرکزی توزیع می شود.

وی بیان کرد: همچنین عزاداران حسینی در ایام تاسوعا و عاشورا با مشارکت در طرح نذر خون، ۴۷۹ واحد خون در استان اهدا کردند که از این تعداد مراجعه کننده ۲۳۵ مورد مستمر، ۱۴۵ نفر باسابقه، ۹۷ نفر بار اول و ۲۳ نفر نیز بانوان بودند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از تمام مراجعه کنندگان و عزاداران با هر گروه خونی، خونگیری انجام شد البته نیاز به اهدای خون و فرآورده های خونی همیشگی است، بنابراین ساماندهی مراجعه کنندگان در ماه های محرم و صفر به اهدای خون کمک شایانی می کند.

مهدویانی افزود: مشارکت در طرح نذر خون تنها به دو روز عاشورا و تاسوعا محدود نیست و پایگاه های انتقال خون در سراسر استان همواره برای خونگیری از هموطنان آماده هستند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار