استاندار مرکزی در گفت‌وگو با پاد خبر داد:
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی گفت: با هماهنگی وزیر کار ۷ میلیارد تومان وام جهت پرداخت معوقات کارگران هپکو و ۲۰ میلیارد تومان وام جهت پرداخت معوقات کارگران آذرآب نهایی و به‌حساب کارگران واریز خواهد شد.
کد خبر: ۵۰۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 29 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ؛ محمود زمانی قمی، گفت: پرداخت ۷ میلیارد تومان وام معوقات کارگران هپکو از طریق بانک تجارت و ۲۰ میلیارد تومان معوقات کارگران آذرآب از طریق بانک ملی هماهنگ شده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: واحد تولید هپکو در دهه ۸۰ توسط سازمان خصوصی‌سازی واگذارشده است، شرکت هپکو یک شرکت ساخت ماشین‌آلات سنگین راه و شهرسازی است و یکی از صنایع پررونق دهه اخیر بوده است اما به دلایلی ازجمله سیاست‌های غلط اقتصادی دولت‌های پیشین، تحریم‌ها و به‌تبع تحریم‌ها کاهش فعالیت‌های عمرانی کشور و درنتیجه کاهش تولید و همچنین سهامداران که به فکر خروج کارخانه از شرایط رکود نبوده و این صنعت را بنابر شرایط بهبود نداده‌اند، دچار بحران شده و این مشکلات انباشته‌شده و به دولت تدبیر امید به ارث می‌رسد.

زمانی قمی افزود: تجمیع مشکلات هپکو منجر به اعتراضات کارگری این شرکت می‌شود و دولت تدبیر و امید به دنبال حل مشکلات این واحد صنعتی بوده و حتی دهه فجر سال گذشته استانداری مرکزی از اعتبارات دولتی، بخشی از معوقات کارگران را با هماهنگی نوبخت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه پرداخت کرد.

وی تصریح کرد: درستاد تسهیل در تهران با حضور وزرا، مدیران بانکی و... جلسات متعددی برای حل مشکل هپکو برگزارشده است، مسئله کارگران حتی با تغییر سهامداران نیز برطرف نشده و هنوز جزئی از اعتراضات کارگران، سهامداران این شرکت هستند.

این مقام مسئول در استان مرکزی گفت: هپکو یک برند و افتخار صنعت کشور است و باید مشکلات آن رفع شود، با حضور ربیعی و با هماهنگی با وزیر صنعت معدن و تجارت و طی مراحل قانونی مقرر شد ملک غیر مولد هپکو ترهین بانک شده و با پرداخت وام ۲۰ میلیارد تومانی به‌مرور بخشی از مشکلات این شرکت حل شود.

وی افزود: سهامدار کنونی نیز بعد از راستی آزمایی و طی مراحل قانونی و بدون دخالت دولت در صورت توانایی حل مشکلات این شرکت و کسب مقبولیت لازم بین کارگران به کار خود ادامه خواهد داد.

زمانی قمی اشاره کرد: برنامه درازمدت برای حل مشکلات این شرکت بازگشت این شرکت به چرخه تولید است، پیگیری شده است تا وزارت راه و شهرسازی با ترک تشریفات جهت انجام عملیات عمرانی با خرید ۳ هزار دستگاه لودر، گریدر و بیل مکانیکی از هپکو به بازگشت این شرکت به بازار تولید کمک کند، جا دارد واقعاً از رئیس‌جمهور، دولت و به ویژه وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون،کار رفاه واجتماعی، وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی بابت وقت و همتی که برای حل مشکل این شرکت کرده‌اند تشکر کنم.

وی خاطر نشان ساخت: در خصوص شرکت آذرآب باید گفت این شرکت از مهندسینی زبده برخوردار است و تا قبل از واگذاری بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی مشکلات چندانی نداشته است،این شرکت صنعتی صنعت ساز است و در پروژه‌های ملی نقش بسازی داشته، این شرکت در حال حاضر ۱۰۰۰ میلیارد تومان سفارش کار داشته و از بابت درآمد مشکلی ندارد اما از سوء مدیریت رنج می‌برد.

استاندار مرکزی اعلام کرد: هفته گذشته با حضور وزیر مقرر شد یک سرپرست با هماهنگی هئیت مدیره برای شرکت آذرآب منصوب تا مشکلات اولیه حل شود. همچنین ۲۰ میلیارد وام با هماهنگی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سیف رئیس‌کل بانک مرکزی، کرباسیان وزیر اقتصاد و مدیرعامل بانک ملی برای حل مشکلات کارگران و پرداخت معوقات پرداخت شد.

زمانی قمی عنوان کرد: تشکیل مجمع فوق‌العاده و انتخاب مدیریت جدید این شرکت از طریق طی مراحل قانونی و البته بدون دخالت دولت ازجمله اقدامات سفر ربیعی است که امیدواریم با حل سوء مدیریت مشکلات این شرکت حل‌شده و به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار