مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد؛
تابناک مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در جمعیت دام سنگین در استان مرکزی خبرداد.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 28 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محسن شانقی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری های ویروسی مسری دام است که درصورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می سازد لذا در برنامه های دفتر بهداشت و مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور، به منظور مقابله با این بیماری اجرای همزمان مرحله دوم واکسیناسیون سراسری تب برفکی در سراسر کشور در دستورکار سازمان دامپزشکی قرار دارد.

وی اظهار کرد: زمان اجرای فاز دوم تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله واحدهای پرواری صنعتی، روستایی و عشایری در استان مرکزی از تاریخ 10/07/96  به مدت 30 روز کاری اجرا می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: به منظور اجرای کامل فاز دوم طرح واکسیناسیون تب برفکی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با بسیج امکانات و نیروهای خود در بخش دولتی و خصوصی اقدام به ساماندهی 36  اکیپ واکسیناسیون نموده است که بیش از 100 هزار راس گاو و گوساله طی این عملیات تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند.

وی با اشاره به رایگان بودن هزینه و تزریق واکسن در فاز جاری افزود: با توجه به احتمال شیوع دبیماری تب برفکی واکسیناسیون الزامی است و شایسته است دامداران محترم نسبت به همکاری با اکیپ ها نسبت به  واکسیناسون دام ها اقدام نمایند تا ان شا ا... از خسارات و تلفات ناشی از بیماری که به مراتب سنگین تر می باشد در امان باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: اگر چه واکسیناسیون نقش به سزایی در مقابله با این بیماری دارد اما رعایت اصول بهداشتی- قرنطینه ای و کنترل تردد دام  توسط دامداران در کنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع بیماری بسیار مؤثر است لذا به دامداران محترم توصیه می شود در زمان اجرای عملیات مایه کوبی تب برفکی از خرید، فروش و نقل و انتقال کنترل نشده دام و همچنین تردد پرسنل و ماشین آلات بین واحدها خودداری نموده و ضمن همکاری با اکیپ های واکسیناسیون نسبت به اعمال شرایط بهداشتی در واحدهای دامی خود پایبند باشند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار