نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بازگردان کارخانه هپکو از بخش خصوصی به دولت بهترین راه ممکن در شرایط کنونی است.
کد خبر: ۵۰۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 28 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آیت ا... دری نجف آبادی در دیدار با علی ربیعی وزیر کار که با هدف رسیدگی به مشکلات دو کارخانه هپکو و آذرآب، به اراک سفر کرده بود، گفت: بازگردان کارخانه هپکو از بخش خصوصی به دولت بهترین راه ممکن در شرایط کنونی است.

آیت ا... دری نجف آبادی افزود: هم اینک به گفته کارشناسان کارخانه هپکو چهار هزار میلیارد ریال ارزش ریالی دارد در صورتی که هشت هزار میلیارد ریال به بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی بدهی دارد.

وی بیان کرد: دلیل این چنین بدهکاری سنگینی که از سوی سهامدار قبلی هپکو ایجاد شده باید مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: در حالی کارخانه هپکو هشت هزار میلیارد ریال بدهی دارد که در سال 1386(اولین سال واگذاری) بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال ماشین آلات از این کارخانه به فروش رسیده و سهامدار تنها 30 درصد از همه قیمت کلی هپکو را در همان سال پرداخت کرده است.

استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده بخشی از بدهی کارگران هپکو باید حداکثر تا آخر این هفته پرداخت شود.

محمود زمانی قمی افزود: در صورتی که سهامدار جدید هپکو نتواند به تعهدات خود مبنی بر راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات کارگران عمل کند، کارخانه به شخص دیگری واگذار می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار