معاون دادگستری کل استان مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم:
تابناک مرکزی: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی گفت: برخورد با وسایل نقلیه دارای پلاک مخدوش در استان مرکزی تشدید می‌شود.
کد خبر: ۴۹۷۰۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۹ 20 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم؛ حجت‌الله درودگر با اشاره به تخلفات رانندگان و اقدامات آنها در راستای فرار از اعمال قانون گفت: بارها شاهد این رویداد بوده‌ایم که رانندگان متخلف برای گریز از اعمال قانون و پنهان ماندن هویت خودرویی که با آن خلاف کرده‌اند اقدام به مخدوش کردن و تغییر اعداد پلاک می‌کنند.

وی افزود: مخدوش بودن پلاک خودرو تخلف محسوب می‌شود و صاحب خودروی دارای پلاک مخدوش توسط نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی‌ و رانندگی جریمه و اعمال قانون می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مرکزی تصریح کرد: برخی از پلاک‌ها به سبب کیفیت و جنس پلاک دچار آسیب، رنگ پریدگی، آسیب و خدشه می‌شوند که ممکن است از نظر پلیس عمدی و تخلف محسوب شود که در این صورت جریمه مربوطه برای صاحب پلاک اعمال می‌شود.

درودگر ادامه داد: مرکز تعویض پلاک تمامی پلاک‌هایی که ناخواسته و غیرعمدی مخدوش شده‌اند را به رایگان تعویض می‌کند و اگر پلیس مشاهده کند که زنگ زدگی و یا هر آسیب دیگری سبب ناخوانا شدن پلاک شده نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کند.

وی عنوان کرد: اکثر آحاد مردم از فرایند تعویض رایگان پلاک‌های مخدوش و اسیب دیده اطلاعی ندارند و ما باید با اطلاع‌رسانی همه رانندگان را از این مسئله مطلع کنیم تا جریمه‌ای به ناحق و به اشتباه اعمال نشود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار