فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی:
تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح‌ا.. استان مرکزی گفت: در دوران دفاع مقدس ملت ایران با توکل بر خدا در مقابل دشمنان تا بُن دندان مسلح ایستادگی کرد و الگویی از مقاومت را به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۴۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 20 September 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس با تاکید بر تبیین رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و دستاوردهای دوران دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس مقطعی از تاریخ حماسه و افتخارآفرینی ملت ایران است. مقطعی که امت اسلامی نمره قبولی در پیشگاه خداوند متعال و در صحنه جهانی و بین‌المللی را کسب کرد.

وی با بیان اینکه یادآوری حماسه‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس از بسیاری جبنه‌ها دارای حُسن است، گفت: نسبت به تبیین این حسنات بایستی در تمام طول سال تلاش کنیم تا بتوانیم حق را ادا کنیم تا اینکه تنها در هفته دفاع مقدس و از این رهگذر نسبت به این مهم بخواهیم بهره‌برداری داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی توکل، ولایت‌پذیری و حضور و حمایت مردم از انقلاب اسلامی را رمز پیروزی نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس ملت ایران با توکل بر خدا در مقابل دشمنان تا بُن دندان مسلح ایستادگی کرد و الگویی از مقاومت را به دنیا نشان داد.

کریمی با یادآوری این موضوع که دشمن در جنگ تحمیلی هشت ساله از نظر ابزار مادی نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برتری داشت، گفت: آنچه که ملت ما را نسبت به دشمن برتری داد ایمان رزمندگان اسلام اعم از بسیج، سپاه، ارتش و ملت ایران بود که همگی یک صدا برای دفاع از ارزش‌های اسلامی پا به میدان دفاع گذاشتند.

وی افزود: ملت ایران با خدا معامله کردند و همین رمز پیروزی شد. انقلاب اسلامی دشمنان بسیاری دارد و با چالش‌های بسیاری در عرصه بین‌الملل مواجه است و اگر بخواهیم با اقتدار مسیر خود را ادامه دهیم باید توکل و اعتقاد دینی داشته باشیم گرچه سلاح و تجهیزات نظامی هم در این عرصه مهم است ولی مهم‌ترین اصل، توکل است.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی حضور همیشگی مردم در صحنه‌های مختلف نظام و حمایت از ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را در کسب پیروزی‌ها مهم دانست و گفت: این مسئله که پشتیبانی مردم لازمه تثبیت پیروزی است، دفاع مقدس تمرینی برای وحدت و همبستگی در مقابل دشمن بود و آنچه که باید تبیین شود این است که ولایت‌پذیری و گوش به فرمان بودن در پیروزی بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس بسیار مهم و نقش‌آفرین بود.

کریمی با بیان اینکه ولایت‌پذیری یعنی تبعیت بی‌چون و چرا از امام و ولایت گفت: در دوران دفاع مقدس امت اسلامی از آزمون بزرگ پرافتخار و سربلند خارج شدند و نباید اجازه دهیم که این مقطع پرافتخار به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: امروزه از حیث تجهیزات دفاعی و نظامی نسبت به دوران دفاع مقدس رشد چشمگیر و پیشرفت درخور توجهی داشته‌ایم و آن دوران بسترساز پیشرفت‌های امروزی در عرصه‌های مختلف علمی، پزشکی، سازندگی و ... شده‌ایم.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی تصریح کرد: جبهه‌ها دانشگاهی بود برای اینکه در بخش‌های مختلف امروز افرادی متبحر و مجرب تربیت شود و در یک کلمه در جبهه‌ها تنها جنگ نبود بلکه دانشگاهی برای رشد و پیشرفت بود.

کریمی با تاکید بر اینکه دوران دفاع مقدس به مانند یک گنج است که باید احصاء و استخراج شود، گفت: دوران دفاع مقدس الگوی جدیدی از مقاومت را به دنیا معرفی کرد و امروز شاهدیم هر کجا که ادبیات دفاع مقدس منتقل شده است، پیروزی‌هایی حاصل شد.

وی با اشاره به برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته دفاع مقدس افزود: در هفته دفاع مقدس برنامه‌های متعددی توسط اقشار و نواحی مختلف بسیج استان تدارک دیده شده است که برای این منظور براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته 310 برنامه اجرایی می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی تصریح کرد: امسال برای دومین سال متوالی «حماسه مردان آفتاب 2» با محوریت عملیات رمضان و با حضور هنرمندان جوان استانی به روی صحنه خواهد رفت که امشب اولین اجرای آن را خواهیم داشت ولی در واقع این برنامه 29 شهریورماه با حضور مسئولان استانی در محل نمایشگاه دفاع مقدس در محل تیپ مردم پایه 71 روح‌ا... افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در این بزرگترین رویداد فرهنگی هنری با استفاده از زبان هنر و اجرای نمایش‌های رزمی، پیوند دفاع مقدس با تاریخ اسلام و حادثه کربلا به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی یادآور شد: از 5 نقطه سطح شهر اراک وسیله ایاب و ذهاب برای عموم مردم به محل نمایشگاه دفاع مقدس با هماهنگی سازمان اتوبوسرانی تعبیه شده و عزیزان می‌توانند در مدت سه روز نخست از ساعت 18 و در مابقی روزها از ساعت 17 به پایانه‌های تعبیه شده مراجعه کنند.

کریمی رژه نیروهای مسلح، برگزاری یادوراه‌ها، برنامه‌ها و همایش‌های متناسب با روز شمار هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های اجرایی در این هفته دانست و گفت: دیدار با خانواده شهدا، گلباران قبور شهدا و... در سطح نواحی و اقشار مختلف در هفته دفاع مقدس برگزاری می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار