مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزی مطرح کرد
تابناک مرکزی: مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مرکزیگفت: در صورت تداوم استفاده نامتوازن از منابع آبی این احتمال که در آینده بسیاری از مناطق از قبیل ساوه، خمین و محلات با مشکلات جدی آبی مواجه شوند.
کد خبر: ۴۹۷۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 25 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از فراهان خبر؛ عزت‌اله آمره‌ای، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی در جلسه تودیع و معارفه مدیر منابع آب فراهان در فرمانداری این شهرستان گفت: استان مرکزی از جمله استان هایی است که عمده نواحی آن در سرشاخه های حوضه آبریز واقع شده است و همین امر سبب شده تا این استان از نظر منابع آبی متکی به منابع آبی داخل استان و البته میزان ریزش های جوی باشد.

وی افزود: در طی سالها، تعادل بین میزان بارندگی و میزان برداشت از این سفره ها و منابع، سبب شده تا نیاز ساکنان بدون مشکل مرتفع شود اما در دهه های اخیر و با گسترش تکنولوژی، برداشت از سفره های آب زیرزمینی و همچنین افزایش نیازها، این تعادل به هم خورده است.

آمره ای اظهار کرد: در حال حاضر شاهد هستیم در بسیاری از نواحی استان چالش های جدی در بحث تامین آب به وقوع پیوسته است به طوری که در حال حاضر سفره های آب زیرزمینی اراک، ساوه، کمیجان و زرندیه به دلیل افت زیاد و تغییر کیفیت آب با مشکلات جدی مواجه شده و رودخانه‌های استان نیز دارای آبدهی بسیار کمتر از متوسط دوره آماری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به مشکلات آبی در استان تصریح کرد: در حال حاضر اغلب مناطق استان و بخصوص شهرهای استان با مشکل تامین آب شرب و بهداشتی مواجه نیستند و این امر نیز به دلیل پیش بینی های لازم انجام شده در این بخش بوده است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم استفاده نامتوازن از منابع آبی این احتمال که در آینده بسیاری از مناطق از قبیل ساوه، خمین و محلات با مشکلات جدی آبی مواجه شوند.

مهندس آمره‌ای با اشاره به طرح انتقال آب از سد سیروان به استان بیان کرد: در صورت اجرا و تخصیص آب مورد نیاز، علاوه بر تامین آب صنایع و شرب با کیفیت برای مناطق تحت پوشش و مد نظر، سبب کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی سالانه شده و حدود ۵ درصد از افت منابع آب زیرزمینی در مناطق تحت پوشش بصورت سالانه کاسته می شود و در بعضی مناطق سطح آب زیرزمینی بالا می آید.

در پایان این جلسه مراسم تودیع و معارفه مدیر اداره منابع آب شهرستان فراهان برگزار شد.

در این مراسم با تقدیر از خدمات محمدرضا صفی‌خانی تقدیر و ابوالفضل امیری با حکم مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی به عنوان مدیر اداره منابع آب فراهان معرفی شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار