مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی خبر داد؛
تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از انتخاب شهرستان اراک بعنوان شهر دوستدار سالمندان در استان به منظور تکریم هر چه بیشتر سالمندان خبر داد.
کد خبر: ۴۹۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 18 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در جلسه شورای سالمندان استان گفت: به منظور تکریم هر چه بیشتر سالمندان و در راستای توسعه و پیشبرد اهداف تعیین شده برای سالمندان، شهرستان اراک بعنوان شهر دوستدار سالمند در استان انتخاب شد. 

فتح آبادی افزود: شهرستان اراک بدلیل دارا بودن زیرساخت ها، مرکز بودن استان، استقرار ادارت کل در این شهرستان و شاخص های جمعیتی و دارا بودن خانه سازمان های مردم نهاد بهترین گزینه برای این امر است.

وی گفت: باید ظرف مدت 6ماه اینده سندی در این خصوص آماده شود و شرح وظایف تمامی دستگاه های مربوطه در این سند مشخص شود.

مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه گفت: استان مرکزی دومین استان پیر کشور بعد از استان گیلان است که باید با بالا بردن کیفیت زندگی، سالمندی پویا را داشته باشیم.

رفیعی افزود: منشور حقوق سالمندان بر رعایت حقوق سالمندان و بویژه بازنشستگان توجه دارد که در حوزه های بهداشت و درمان، مسائل اقتصادی و حمایت های متعدد در عرصه های اجتماعی دستگاه های مربوطه را موظف به اجرای بندهای این منشور می سازد.

وی گفت: دهم تا شانزدهم مهرماه به نام هفته سالمند نامگذاری شده است و در حال حاضر در استان مرکزی 141هزار سالمند زندگی می کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار