نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تولید محتوا در فضای مجازی برای مقابله با توطئه های دشمنان و تخریب هویت جوانان ایران اسلامی، باید بومی سازی شود.
کد خبر: ۴۹۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 17 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نخستین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای و فضای مجازی استان مرکزی در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی اراک، افزود: دشمنان نظام اسلامی با در اختیار داشتن ابزار تولید محتوا در فضای مجازی سعی در نهادینه کردن فرهنگ کشورهای خود در همه نقاط دنیا به خصوص ایران دارند.

وی ادامه داد: ارتقای سواد رسانه ای و آشنایی با تکنولوژی و فناوری فضای مجازی برای تولید محتوا در این فضا تنها راه مقابله با توطئه های دشمنان است که دستگاه های فرهنگی باید نگاه ویژه ای به این مهم داشته باشند.

امام جمعه اراک فضای مجازی را ابزار مشترک ارتباطی بین همه کشورهای دنیا دانست و گفت: فضای مجازی به خودی خود مباح است اما اگر از این ابزار در راستای کارهای نامشروع و غیر متعارف استفاده شود، مذموم است.

وی ظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با هیچ نوع توسعه و پیشرفت در زمینه های مختلف مخالف نیست اما فضای مجازی در کشور باید بر اساس آرمان های انقلاب، مسیر توسعه را بپیماید و هر کسی که اقدام به تشویش اذهان عمومی و ترویج بی بند و باری از هر روشی به خصوص فضای مجازی کند، باید مسئولان مربوطه وارد عمل شده و در کوتاهترین زمان ممکن با خاطیان مقابله کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مردم مومن و موحد ایران اسلامی باید بدانند که تولید برنامه های مختلف در شبکه های مجازی از سوی غرب به خصوص اسراییل جنایتکار در راستای تخریب بنیان خانواده ها است.

وی اضافه کرد: اساتید دانشگاه ها، آموزگاران، روحانیان و دستگاه های فرهنگی نسبت به فرهنگ سازی استفاده بهینه از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی وظیفه سنگین تری بر عهده دارند و باید اقدامات ارزنده ای در این خصوص انجام دهند.

آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: آحاد جامعه به خصوص مسئولان هم در بخش تولید محتوا و فناوری و هم در تولید برنامه های انقلابی در راستای مقابله با توطئه های دشمنان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و بی توجهی به این امر خطیر فرهنگ و اعتقادات جوانان ایران اسلامی را به حاشیه می کشد.

وی بیان کرد: تخریب اعتقادات جوانان و معنویت در جامعه، بی تفاوتی نسبت به شعائر دینی، تخریب بنیان خانواده و اشاعه فرهنگ بی بند و باری از مهمترین آسیب های فضای مجازی در جامعه است.

نخستین دوره تربیت مربی سواد رسانه ای و فضای مجازی استان مرکزی روز شنبه با حضور 200 کارآموز آغاز و تا 27 شهریورماه جاری نیز ادامه دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار