مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرد؛
تابناک مرکزی: مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: مربیان در کنار کسب قابلیت انتقال مفاهیم به دنبال دانش روز فوتبال باشند حتی اگر برای کسب آن کیلومترها سفر کنند.
کد خبر: ۴۹۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 16 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمد رضا نظری پور مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا که به عنوان مدرس کلاس مربیگری C آسیا در اراک حضور پیدا کرده بود در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه نسل جدید مربیان استان مرکزی توانایی و قابلیت ایجاد تغییرات را در فوتبال استان مرکزی دارند گفت: پویایی، نشاط و علاقه به یادگیری در میان مربیان حاضر در دوره مربیگری C آسیا در اراک ضمن آنکه رضایتمندی مدرس دوره را رقم زد سبب خواهد شد فوتبال استان مرکزی با ورود نیروهای جوان و با دانش به چرخه مربیگری و تربیت بازیکن شاهد اتفاقات مثبت و اثر بخش باشد.

معاون فنی و آموزشی آکادمی استقلال تهران با تاکید بر اینکه مربیان باید توانایی و قابلیت انتقال و دانش کسب شده و فهم اصول مربیگری را کسب کنند بیان کرد: در کنار کسب قابلیت انتقال مفاهیم به مربیان توصیه می کنم به دنبال دانش روز فوتبال باشند حتی اگر برای کسب آن کیلومترها سفر کنند.

این مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از اینکه غالبا مربیان به اهمیت و جایگاه مربی پی نبرده اند و صرفا به اندک اطلاعات و دانش خود بسنده می کنند تصریح کرد: تربیت بازیکن استاندارد تنها از مریبانی ساخته است که مجهز به علم روز باشند و مربیان می توانند با پرسش و پاسخ و شرکت در کلاس های دانش افزایی علم خود را افزایش دهند.

نظری پور از جمله مشکلات مربیان در استان مرکزی را که سالهاست در سایه مربیان غیر بومی مشغول به فعالیت هستند را عدم خودباوری عنوان و خاطر نشان ساخت: مربیان استان مرکزی باید به این باور برسند که می توانند با ارتقاء توانایی های فنی خود سکان هدایت تیم های استان را بر عهده بگیرند و حتی نیم نگاهی هم به خارج از استان داشته باشند.

نظری پور با تجربه تربیت بیش از 15 بازیکن ملی در طول 20 سال کار مربیگری خود تاکید کرد: برگزاری دوره های مربیگری میتواند تفکر و ذهنیت مربیان رو تغییر دهد تا حدی که مربیان برتر و مطرح دوره های آموزشی می توانند در فوتبال استان مرکزی به عنوان سرمربی در سطوح باشگاهی و منتخب استان جذب تیم ها شوند و شاهد روی کار آمدن مربیان بومی باشیم و اتفافات تلخ گذشته را به دست فراموشی بسپاریم.

وی افزود: استفاده از مربی داخلی توانمند می تواند با هزینه کمتر که تعصب بیشتری را نیز به دنبال دارد از جابجایی متعدد مربیان غیر بومی جلوگیری کند و آسیب های این امر را کاهش دهد تا برای تربیت بازیکنان استاندارد ضمانت باشد.

نظری پور با انتقاد از نابسامانی در جابجایی مربیان در فوتبال کشور که عملا از طریق دلالیسیم و نه شایسته سالاری اتفاق میافتد گفت: دلالیسم با نزدیک شدن به مدیرانی که به امر فوتبال احاطه و تسلط ندارند و بدون مطالعه نسبت به جذب مربیان اقدام میکنند سبب شده اند کار از دست افراد فوتبالی خارج شود و اتفاقات دیگری رقم بخورد و سبب شود نظری پور که به علم روز مجهز است و توانایی تغییر و تحول در فوتبال را دارد مظلوم واقع شود و عملا فرصت نمایش این توانایی را نداشته باشند.

این مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا که علاوه بر مربیگری در تیم های تهرانی در لیگ دسته اول دستیار بگوویچ در تیم آلومینیوم هرمزگان بوده است و به عنوان مربی تیم داماش در لیگ دو نیز فعالیت عملی داشته است تیم فوتبال آلومینیوم اراک را در دیدار با بادران از نظر فنی فقیر خواند و گفت: عملکرد ضعیف بازیکنان در پست های تعریف شده، بی نظمی در تمامی خطوط کاملا مشهود بود و نشان می داد کار فنی چندانی بر روی تیم صورت نگرفته است.

نظری پور گفت: گروه فنی، مشاوران فنی مدیرعامل که با مستندات تعویض سرمربی تیم و رفع مشکلات بزرگ را برای تغییر روند حرکتی آلومینیوم صورت داده اند می توانند با به کار گرفتن نیروهای متخصص و فنی مسیر هدایت آلومینیوم را به نحوی قرار دهند که در پایان فصل مردم استان مرکزی به آنچه که لیاقتش را دارند دست یابند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار