معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی؛
تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: مشاور طرح راه‌اندازی قطار حومه مهاجران ، اراک تا شهر جدید امیرکبیر موظف شد در اولین فرصت نسبت به پیاده کرده طرح بر روی زمین و تحویل آن به اداره کل راه آهن اراک برای اجرا اقدام نماید.
کد خبر: ۴۹۱۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸ 10 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در جلسه بررسی مطالعاتی کریدور پیشنهادی پروژه اتصال ریلی امیرکبیر- اراک – مهاجران که با حضور فرماندار شهرستان شازند، مجری آزاد راه اراک به خرم آباد، مدیران کل راه و شهرسازی و راه آهن اراک، مدیران عامل شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاه شازند، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر مهاجران گفت: راه‌اندازی قطار حومه مهاجران، اراک تا شهر جدید امیرکبیر ضرورت دارد.

فیلی ابراز داشت: طی جلسات قبلی طرح تهیه شده توسط مشاور بعلت ایجاد مشکلاتی برای صنایع بزرگ منطقه از جمله پروشیمی شازند مردود و مشاور مکلف شد که طرح مطالعاتی برای احداث این خط در خارج از محدوده صنایع  را تهیه نماید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی افزود: طرح مشاور ذیصلاح پس از طی مراحل کارشناسی و رفع نقایص در این جلسه مورد بررسی و کلیات آن به تصویب اعضای این کارگروه رسید.

وی گفت: در این جلسه مصوب شد که خط ریلی پیشنهادی در محل برخورد با محور اراک –  بروجرد و  همچنین آزاد راه اراک خرم آباد به صورت تقاطع غیرهمسطح و به شکل روگذر احداث گردد.

معاون استاندار مرکزی اضافه کرد: در مسیر ریلی اراک به مهاجران دو ایستگاه، یکی در حومه پالایشگاه و پتروشیمی شازند و دیگری در نقطه انتهایی خط در شهر مهاجران پیشنهاد شده است که طرح مکان یابی آن به تصویب رسید.

وی اظهار کرد: مشاور طرح موظف شد در اولین فرصت نسبت به پیاده کرده طرح بر روی زمین و تحویل آن به اداره کل راه آهن اراک برای اجرا اقدام نماید.

فیلی به اهداف طرح برای اتصال خط ریلی شهرهای مهاجران، اراک و شهر جدید امیرکبیر اشاره کرد و عنوان داشت: کمیته ای متشکل از نمایندگان اداره کل دفتر فنی، امور عمرانی و ترافیک استانداری، راه و شهرسازی، شرکت عمران شهر جدید امیرکبیر و مشاور مربوطه تشکیل می شود که نسبت به مکانیابی محل ایستگاه درون شهری، شهر جدید امیرکبیر و مسیر اتصال ریلی ایستگاه مذکور با  خط راه آهن سراسری اقدام نماید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار