معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی بیان کرد؛
تابناک مکزی: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی نسبت به شیوع ویروس جدید تب برفکی در بین دام‌ها هشدار داد.
کد خبر: ۴۸۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۱ 04 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ دکتر محمد فتاحی معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس جدید بیماری تب برفکی در برخی استان های کشور و نواحی اطراف استان، جمعیت دامی این خطه در معرض خطر  است و باید امور پیشگیری و مراقبت های لازم با دقت اعمال شود.

فتاحی افزود: نیاز است دامداران برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان موارد بهداشتی، انجام واکسیناسیون دام ها و ضدعفونی جایگاه دام در دامداری ها و روستاها را جدی گرفته و از نقل و انتقال دام به صورت غیربهداشتی و بدون هماهنگی با دامپزشکی استان به شدت خودداری کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: با توجه به شیوع بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در سال های گذشته در این استان، امسال177 هزار راس دام سبک علیه این بیماری واکسینه شده اند که بیشتر این واکسیناسیون در اطراف مناطق حفاظت شده همانند هفتاد قله انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیماری تب برفکی جزء بیماری های مشترک بین انسان و دام محسوب نمی شود ولی شیوع این بیماری در سطح کشور و استان خسارت های اقتصادی جبران ناپذیری را برای دامداران و استان به همراه دارد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار