تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی گفت: همزمان دهه ولایت بیمارستان صحرایی در مناطق روستایی دهستان چارچشمه خمین با نام شهید مدافع حرم "علی‌اکبر عربی" برپا می‌شود.
کد خبر: ۴۸۷۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶ 02 September 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: سپاه در بخش‌های مختلف خود را موظف می‌داند که در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، و راستای رفع مشکلات به مردم خدمات ارائه دهد.

وی افزود: در همین راستا یکی از برنامه‌های دهه ولایت و یکی از صدها اقدامات خدماتی سپاه روح‌الله در استان مرکزی برپایی بیمارستان صحرایی است که امسال در مناطق روستایی دهستان چارچشمه خمین با نام شهید مدافع حرم "علی‌اکبر عربی" برپا می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: امسال برای پنجمین سال متوالی این بیمارستان با هدف ارائه خدمات درمانی تخصصی مردم مناطق محروم این استان برپا خواهد شد.

کریمی با اشاره به اهداف برپایی بیمارستان صحرایی گفت: ارائه خدمات درمانی تخصصی به بسیجیان و مردم مناطق محروم، حفظ انسجام و ارزیابی میزان آمادگی تیم‌های پزشکی تخصصی، کمک به محرومیت‌زدایی و ارتقاء سطح سلامت مردم مناطق محروم، برگزاری مانورهای تخصصی امداد و درمان، شناسایی بیماری‌های بومی مناطق محروم، کاهش ارجاع بیمارستان‌های شهری و نمایش توان قدرت رزمی و تخصصی بسیج در مدیریت بحران از اهداف این اقدام بسیج جامعه پزشکی است.

وی با تاکید بر این موضوع که عموم مردم گروه هدف هستند، گفت: اما عمده خدمات این بیمارستان‌های صحرایی به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، خانواده شهدا و ایثارگران، بیماران محروم و بی‌بضاعت روستایی، بیماران محروم و بی‌بضاعت حاشیه شهرها ارائه می‌شود.

 

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به اینکه از سه ماه قبل غربالگری برای برپایی این بیمارستان در منطقه آغاز شده است تاکنون برای 25 هزار نفر ویزیت صورت گرفته که از بین این تعداد 2 هزار نفر نیازمند ویزیت تخصصی شناسایی شدند.

کریمی با اشاره به حضور داوطلبانه و جهادی 40 متخصص و فوق تخصص و 25 پزشکی عمومی در این بیمارستان گفت: تعداد روستاهایی که از خدمات بهداشتی و درمانی در این منطقه بهره‌مند شده‌اند 50 روستا است که توسط متخصصین قلب و عروق، داخلی، زنان، جراحی، اطفال، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص قلب، اطفال، چشم، فوق تخصص قرنیه، روانپزشک، دندان پزشک، گوارش، غدد، ENT، مغزو اعصاب، جراح مغز و اعصاب، ریه، روماتولوژی، طب سنتی و پوست و مو ویزیت می‌شوند.

وی افزود: معاونت بهداشت، آماد و پشتیبانی، بسیج سازندگی سپاه روح‌الله و دانشکده علوم پزشکی خمین و دانشگاه علوم پزشکی اراک، مدیریت درمان و تامین اجتماعی، هلال احمر، سازمان انتقال خون استان، فرمانداری، آموزش و پرورش و سپاه ناحیه خمین در برپایی این بیمارستان همکاری خواهند کرد.

کریمی یادآور شد: این بیمارستان از تاریخ 14 شهریورماه به مدت سه روز در منطقه برپا و آماده ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران و مردم در این مناطق است.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: بیمارستان صحرایی امداد و نجات 50 تختخوابی استان مرکزی که در سال 92 رونمایی شد با هماهنگی که با مدیریت بحران استان صورت گرفته مقرر شد که در منطقه چارچشمه خمین همزمان به منطقه چارچشمه منتقل خواهد شد تا میزان آمادگی برای پاسخگویی در شرایط بحران مورد سنجش قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار