تابناک مرکزی: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ فضای آموزشی در استان مرکزی فرسوده هستند که ۸۰۰میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و نوسازی آنها لازم است.
کد خبر: ۴۸۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 02 September 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر :محمدصادق قائمی اظهار داشت: هر ساله تعدادی از فضاهای آموزشی استان به جمع فضاهای نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی و تعمیرات اساسی می پیوندند و به صورت دائم این چرخه در حال گردش است به طوری که در حال حاضر ۳۰درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی فرسوده هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: طی سال های گذشته بیش از ۶۰۰ مدرسه تخریبی که دو هزار و ۶۴۲ کلاس درس را شامل می شد با همت خیرین مدرسه ساز و کمک های دولتی، در ۱۹۶ پروژه در استان تخریب و بازسازی و یا مقام سازی شد.

وی بیان کرد: هم اکنون دو هزار واحد فضای آموزشی در استان مرکزی وجود دارد که دو هزار و ۷۰۰ کلاس درس را شامل می شود و برخی از این فضاهای آموزشی سال ها است نیاز به تخریب، بازسازی و یا مقام سازی دارند که ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای این اقدام مورد نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطرنشان ساخت: طبق بررسی انجام شده، ۴۰۰ فضای آموزشی شامل یک هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان مرکزی نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم سازی دارد، البته چنانچه قصد داشته باشیم کل فضاهای آموزشی استان را از نظر تجهیزات و... به حد مطلوب برسانیم، بیش از آنچه ذکر شد بودجه و اعتبار نیاز است.

قائمی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان مرکزی به شکل دو نوبته فعالیت دارند که اگر قرار باشد عدالت آموزشی را برقرار شده و این تعداد فضای آموزشی دو نوبته به مدارس یک نوبته تبدیل شود، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی عنوان کرد: سال گذشته ۲۷ پروژه در قالب ۲۱۲ کلاس درس با ۲۹هزار متر مربع و صرف ۳۲ میلیارد تومان اعتبار، توسط خیرین مدرسه ساز تکمیل و به آموزش و پرورش استان تحویل و همچنین از سوی بنیاد برکت تاکنون ۱۸ پروژه بزرگ احداث فضای آموزشی با اعتبار نزدیک به ۱۷ میلیارد تومان در استان مرکزی اجرا شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر ۲۰ طرح ایجاد فضای ورزشی مربوط به آموزش و پرورش در استان مرکزی وجود دارد که ناتمام است و با برنامه ریزهای انجام شده و تامین اعتبار، پیش بینی می گردد ۱۰ فضای ورزشی که پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد دارند، در سال جاری تکمیل و تحویل مجموعه آموزش و پرورش شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار