تابناک مرکزی: سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، گفت: در موضوع بازطراحی راکتور که اسم جدید آن راکتور آب سنگین خنداب است، کارهای زیادی انجام شده است و آمریکایی‌ها به وظایف خود در خصوص بازطراحی راکتور اراک عمل کردند.
کد خبر: ۴۸۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 26 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از جام نیـوز، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در خصوص بازطراحی قلب راکتور اراک، گفت: در موضوع بازطراحی راکتور که اسم جدید آن راکتور آب سنگین خنداب است، کارهای زیادی انجام شده است و آمریکایی‌ها به وظایف خود در خصوص بازطراحی راکتور اراک عمل کردند.

بهروز کمالوندی افزود: آمریکایی‌ها عضو کارگروهی هستند که در بازبینی‌ها نقش دارند، ولی کار اصلی برای بازبینی بر عهده چینی‌هاست.وی در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان این که از نظر زمانی به هیچ وجه عقب نیستیم و ان شاءا... در زمان تعیین شده به مرحله راه اندازی می‌رسیم، بیان کرد: پیش بینی اولیه ما بین چهار تا پنج سال بود که در حال حاضر یک سال و اندی از آن گذشته است.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان این که در حال حاضر یک ماه است که وارد مرحله دوم بازطراحی قلب راکتور آب سنگین خنداب شده‌ایم، گفت: منتظر بودیم نتیجه اولیه مشخص شود و اگر ایرادی هست برطرف شود، براساس طرح اساسی ابتدا باید اقداماتی انجام شود و زمانی می‌شود وارد جزئیات شد که اقدامات اساسی اولیه تایید شود. معاون صالحی تصریح کرد: حتی اگر بخواهیم سوخت تولید کنیم، توانایی آن را داریم و در حال برنامه‌ریزی هستیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار