رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي خبر داد؛
تابناک مرکزی: رئيس يكي از شعب بانكي در شهر اراك كه در دوران مسئوليتش در حدود هفت ميليارد ريال اختلاس كرده بود، در تحقيقات كارآگاهان پليس شناسايي، دستگير و مبالغ اختلاس شده به سيستم بانكي مسترد شد.
کد خبر: ۴۸۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 22 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ سيد نورالدين حسيني رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: چندي پيش نماينده حقوقي يكي از بانك ها گزارشي در خصوص برخي تخلفات در يك فقره پرونده تسهيلاتي در يك شعبه بانكي را به پليس آگاهي استان اعلام داشت كه بلافاصله بررسي تخصصي موضوع به تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادي پليس آگاهي ارجاع شد.

وی ادامه داد: در تحقيقات مقدماتي انجام شده مشخص شد كه رئيس سابق يكي از شعب بانكي در شهر اراك با استفاده از اسناد و مدارك صوري و غيرواقعي اقدام به تشكيل يك فقره پرونده تسهيلاتي به نام اقوام نزديك خود نموده و مبلغ  بيش از سه ميليارد ريال از وجوه دولتي به صورت غيرقانوني در قالب تسهيلات به وي پرداخت شده و بعد از گذشت چندين سال شخص وام گيرنده نيز از بازپرداخت تسهيلات خودداري نموده و بدهي تسهيلاتي او بعد از گذشت چند سال به حدود هفت ميليارد ريال رسيده است.

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزيافزود: با آغاز بررسي هاي كارشناسي كارآگاهان پليس مشخص شد كه در حدود سه سال قبل پرونده تسهيلاتي در اين شعبه بانكي افتتاح و با تباني و تخلفات رئيس بانك و كارمند ارزياب شعبه، مبلغ بیش از سه ميليارد  ريال تسهيلات به فردي پرداخت شده و در اين پرداخت تسهيلاتي از زمان افتتاح حساب و در بيشتر اوراق تسهيلاتي نيز مدارك و امضاء ها جعلي و صوري استفاده شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از بررسي دقيق مستندات و مستندات لازم و اخذ اظهارات مطلعان و متهمان پرونده مشخص شد، اتهامات، اختلاس ، اعمال نفوذ من غيرحق،جعل و استفاده از سند مجعول در اين پرونده تسهيلاتي انجام شده است.

وی خاطر نشان ساخت: در ادامه تحقيقات پليس رئيس سابق بانك و كارمند ارزياب شعبه احضار و مورد بازجويي قرار گرفتند و سرانجام پس از تكميل تحقيقات و اثبات كامل جرم ، پرونده به دادسرا  گزارش شد.

حسيني گفت: با تكميل تحقيقات سرانجام متهمان چون راهي براي فرار از تعقيب و عدم استرداد بيت المال نداشتند، بلافاصله نسبت به تسويه  كل بدهي خود به مبلغ تقريبي هفت ميليارد ريال به سيستم بانكي اقدام كردند و پرونده تشكيلي براي ادامه رسيدگي در اختيار مراجع قضائي قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار