استاندار مرکزی؛
تابناک مرکزی: استاندار مرکزی با بیان اینکه در دو سال گذشته استان مرکزی به پایین ترین نرخ بیکاری کشور دست یافته است گفت: 919 واحد تولیدی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید با 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است
کد خبر: ۴۸۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 19 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست شورای اداری استان که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور صبح امروز در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، گفت: حاصل تلاش های دو سال اخیر در استان موجب شده پایین ترین نرخ بیکاری کشور به استان مرکزی اختصاص یابد اما هنوز نرج بیکاری به خصوص برای جوانان تحصیل کرده پابرجاست و باید با خلاقیت و برنامه محوری این گره ها نیز گشوده شود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه 919  واحد تولیدی در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید با 40 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان مرکزی به بهره برداری رسیده است ادامه داد: دولت تدبیر و امید اصلی ترین مسئله کشور که رونق اقتصادی و بهبود وضع معیشت مردم است را به خوبی شناسایی کرد و این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و شخص رئیس جمهوری است.

وی با بیان اینکه درآمدهای استان مرکزی در دولت دهم 23 هزار و 300 میلیارد ریال بود گفت: این شاخص در دولت تدبیر و امید به بیش از 90 هزار میلیارد ریال رسیده است.

استاندار مرکزی اظهار کرد : امسال 311 میلیون دلار کالا از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر و 115 میلیون دلار به این استان وارد شده است که این مهم حکایت از افزایش 196 میلیون دلاری صادرات نسبت به واردات در این استان دارد.    

استاندار مرکزی گفت: این آمار بیانگر آن است که دولت مسیر راهبری امور اقتصادی را به درستی تشخیص داده و هدایتگری می کند و امید است که حاصل اقدامات در دست انجام نیز در آینده نزدیک به بار بنشیند.

زمانی قمی گفت: در سال گذشته 550 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان توسط وزارت امور اقتصاد و دارایی مصوب شد و امسال نیز  قرارداد 660 میلیون دلاری رنوی فرانسه  در ساوه نهائی  گردید که این میزان سرمایه گذاری خارجی در تاریخ اقتصاد استان بی نظیر است.

زمانی قمی با یادآوری افزایش پنج و 6 و 8 دهم درصدی مصرف برق به ترتیب در بخش صنعت کشور و استان مرکزی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن گفت: افزایش برق مصرف برق در این حوزه نشان از ایجاد واحد های تولیدی جدید و افزایش تولید در واحدهای موجود و حرکت چرخ های صنعت دارد

استاندار مرکزی گفت: با وجود تمام مشکلات اقتصادی، بسیاری از طرح های مورد مطالبه مردم استان مرکزی در دولت تدبیر و امید به نتیجه رسید که از جمله آن  می توان بهره برداری از محور اراک – خمین،  آغاز عملیات اجرائی آبرسانی به ساوه، آبرسانی به نیم ور، محلات و خمین  را نام برد.

استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خانواده دولت برای تحقق برنامه های بنیاد شهید در استان  هرگونه همکاری را خواهد داشت، گفت: به عنوان نماینده دولت موظف هستم تصمیمات دولت تدبیر و امید را تقویت و در استان زمینه تحقق اهداف متعالی بنیاد شهید و امور ایثارگران را فراهم  نمایم.

استاندار مرکزی  ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و  یادآوری واقعه کودتای 28 مرداد ، گفت:  اگر جامعه بزرگ و انقلاب تابناک ما  امروز نمی تواند به سردمداران بسیاری از نظام ها تکیه کند و نه تنها تکیه که اعتماد هم نمی کند به این دلیل است که رد پای خیانت آنها را در ادوار مختلف تاریخی به ویژه در  28 مرداد و کودتای ننگین آن به تماشا نشسته است.

گفتنی است در این نشست محمد صادق دوخایی به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی معرفی و از زحمات و تلاش های حجت الاسلام حسن هنرمند تقدیر شد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار