نماينده ولي فقيه در استان مركزي؛
تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خدمت به محرومان، ایجاد اشتغال، حمایت از صنایع، تامین بازار فروش صنایع کوچک و متوسط، حل مشکلات صنایع واگذار شده، نظارت دقیق و گسترده بر اصل 44 قانون اساسی از اولویت های جدی در کشور است.
کد خبر: ۴۷۹۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶ 16 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی که صبح امروز در محل بیت امام جمعه برگزار شد آیین تنفیذ و تحلیف رئیس جمهور را مایه افتخار ملت ایران دانست و گفت: وجود رهبر معظم انقلاب برای کشور ایران نماد وحدت، عظمت و اقتدار ایران اسلامی است و مردم باید همواره شاکر این نعمت خدادادی باشند.

امام جمعه اراک بیان کرد: اصل خدمت به اقشار مختلف مردم به خصوص محرومان، ایجاد اشتغال، حمایت از صنایع، تامین بازار فروش صنایع کوچک و متوسط، حل مشکلات صنایع واگذار شده، نظارت دقیق و گسترده بر اصل 44 قانون اساسی از اولویت های جدی در کشور است که همه ارکان نظام باید در کنار دولت دوازدهم آن ها را پی بگیرند.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم باید با تمام ظرفیت و توان در حقوق آبی کشور وارد شود و اجازه ندهد حقوق ملت ایران از سوی برخی همسایه ها تضعیف شود تصریح کرد: بر اساس معاهده هیرمند که میان ایران و افغانستان، امضا شده باید هرثانیه 26 متر مکعب آب به دریاچه هامون سرازیر شود اما اکنون هیچ آبی به این دریاچه نمی ریزد و این محل تبدیل به یکی از کانون های ریزگرد در ایران شده است.

وی ادامه داد: همچنین سد سازی های ترکیه مقابل رودخانه های دجله و فرات نیز مشکلاتی را برای کشورمان ایجاد کرده است چرا که رودخانه فرات از ترکیه وارد سوریه شده و با گذر از این کشور مسیرش را در عراق ادامه می دهد و در نهایت به تالاب هورالعظیم سرازیر می‌شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: روخانه دجله نیز از ترکیه وارد عراق شده و بعد از آبیاری این کشور، سرانجام به تالاب هورالعظیم می‌رسد، بنابراین عمده آب ورودی این تالاب مرزی با ایران از طریق دجله و فرات تامین می‌شود و در صورتی که سدهای ترکیه به بهره برداری برسد بیش از نیمی از آب این 2 رودخانه تحت کنترل این کشور قرار می گیرد و دیگر آبی به هورالعظیم نمی رسد و این محل نیز برای همیشه کانون ریزگردها خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتصاب رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: سامان بخشی مجموعه سیاست های کلی و بازنگری در عناوین و فرایندها، چابک سازی تشکیلات و حذف بخش های موازی و غیر ضروری از مهمترین وظایف این مجمع است که از سوی معظم له به اعضا ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار