با پیشنهاد روحانی؛
تابناک مرکزی: در بین گزینه‌های مطرح شده برای کابینه دولت یازدهم، سید علیرضا آوایی برای وزیر وزارت دادگستری انتخاب شده است. وی سابقا مدیرکل دادگستری استان مرکزی بوده است.
کد خبر: ۴۷۵۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 10 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سیدعلیرضا آوایی که در حال حاضر رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور است و سابقه مدیر کل دادگستری استان مرکزی را در پرونده خود دارد از سوی روحانی به عنوان وزیر دادگستری برای حضور در کابینه دولت دوازدهم به مجلس معرفی شده است.

البته آوایی برای انتخاب به این سمت، نیازمند کسب اعتماد از روسای هر سه قوه است. چراکه این وزارتخانه علاوه بر هماهنگی بین سه قوه، وظایف چندگانه دیگری دارد که «اقدام در جهت احقاق حقوق شهروندان ایرانی مقیم خارج از کشور و معاضدت حقوقی به اتباع ایرانی مقیم سایر کشورهای جهان، پاسخ به استعلامات حقوقی دستگاه‌ها و مدیریت امور پرداخت دیه از بیت المال حمایت از قربانیان جرم و مجرمین جرایم غیرعمد» بخشی از آن‌ها را در برمی‌گیرد.

آوایی به مدت چهار سال در سمت ریاست کل دادگستری استان مرکزی خدمات شایسته ای به مردم شریف این استان بخصوص در ارتقا سطح کیفی و کمی دستگاه قضایی داشتند.

سیدعلیرضا آوایی کیست؟

سيد عليرضا آوایی متولد 1335/02/30 در شهرستان دزفول است. او از سال ۱۳۵۷ به استخدام دادگستری درآمد و از شاخص‌ترین قضات ایران (پایه ۱۱) در دستگاه قضایی بوده‌است، وی در سال 77 به مدت چهار سال رئیس کل دادگستری استان مرکزی بوده و عضو مؤسس و رئیس هیئت امنای انجمن حقوق شناسی است که اولین نهاد مدنی ملی و فراصنفی در نظام حقوق ایران است.

سمت‌های او از انقلاب اسلامی تاکنون به شرح زیر است:

در سال 58 دادستان عمومی و انقلاب دزفول

فوق لیسانس حقوق خصوصی از دانشگاه تهران

در سال 67 دادستان عمومی و انقلاب اهواز

در سال 73 رئیس کل دادگستری استان لرستان

سال 77 رئیس کل دادگستری استان مرکزی

در سال 81 رئیس کل دادگستری استان اصفهان

از سال 84 تا 93 رئیس کل دادگستری استان تهران

در سال 93 قاضی دیوان عالی کشور

در سال 94 معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال ایران

از سال 95 تاکنون رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس جمهور.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار