رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي؛
تابناک مرکزی: فردي كه از تعدادي از شهروندان اراكي با رهن و اجاره واحد مسكوني بدون وجود خارجي، در حدود 17 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده بود، قبل از خروج از كشور و در تحقيقات تخصصي كارآگاهان پليس استان دستگير شد.
کد خبر: ۴۷۴۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 08 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ "سيد نورالدين حسيني" رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي در گفت و گو با خبرنگار تابناک مرکزی گفت: در پي ارجاع چند فقره پرونده كلاهبرداري و اعلام گزارش هايي از شهروندان به پليس آگاهي استان مبني بر كلاهبرداري گسترده توسط فردي از تعدادي شهروندان اراكي بررسي موضوع به تيمي از كارآگاهان اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي استان ارجاع شد.

وي افزود: با بررسي هاي انجام شده و مشخص شدن صحت موضوع، با هماهنگي قضايي انجام شده، اقدامات لازم براي ممانعت از خروج متهم از كشور انجام شد و برنامه ريزي لازم براي دستگيري وي كه از شهر اراك گريخته بود،‌ آغاز شد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: در مراحل رسيدگي به پرونده نه نفر از شاكيان اين فرد شناسايي شدند كه در تحقيقات انجام شده همگي آنان اعلام داشتند كه اين فرد منزل هايي فاقد وجود خارجي را با تنظيم مبايعنامه و وعده تحويل آن در آينده اي نزديك به آنها واگذار كرده و تمام ثمن معامله را نيز دريافت كرده و در برخي موارد مبادرت به اجاره منزل به صورت رهن كامل نيز نموده است.

حسيني ادامه داد: در استعلام هايي كه از اتحاديه اصناف نيز انجام شد، متهم پرونده فاقد هر گونه كد رهگيري و يا فعاليت درحوزه املاك اعلام شد .

رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي استان مركزي با اشاره به چندين شبانه روز تلاش كارآگاهان پليس براي شناسايي محل سكونت اين فرد گفت: سرانجام اين فرد باشگردي خاص در يكي از استان هاي كشور شناسايي و با ترفندي خاص به شهرستان اراك دعوت و در عملياتي غافلگيرانه دستگير شد.

وي اظهار داشت: در مراحل تكميل تحقيقات متهم سرانجام به جرم خود اعتراف كرد و مشخص شد كه از تعداد نه نفر از شهروندان در حدود 17 ميليارد ريال كلاهبرداري كرده است كه در نهايت با قرار وثيقه به زندان معرفي شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار