تابناک مرکزی: معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر ایران گفت: با حمایت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و پیگیری‌های که صورت گرفت، بیمارستان مرکز پزشکی در مدینه منوره روز یکشنبه بازگشایی شدند و به نمایندگان این مرکزتحویل می‌شود.
کد خبر: ۴۷۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱ 05 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج به مدینه منوره، پیرحسین کولیوند افزود: در حال حاضر در تمامی مجموعه‌های هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره پزشک مستقر است و در هتل‌های بزرگ که جمعیتی بیشتری را میزبان هستند، تعداد پزشکان را برای ارائه خدمات مناسب‌تر افزایش داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: بیمارستان مرکز پزشکی حج وزیارت جمعیت هلال احمر در مکه مکرمه نیز روز دوشنبه بازگشایی و تحویل نمایندگان این مرکز می‌شود.

کولیوند افزود: بیمارستان مرکز پزشکی هلال احمر در مکه مکرمه نسبت به بیمارستان مدینه منوره از ظرفیت و امکانات بیشتری برخوردار است، تا در مواقع مورد نیاز بتوانیم نیازهای پزشکی زائران ایرانی را در منا و عرفات پشتیبانی کنیم.

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر ادامه داد: اگر حجاج ایرانی در منا و عرفات نیاز به خدمات تخصصی تری داشته باشند، با پیش بینی‌های انجام شده زائران به مرکز پزشکی در مکه مکرمه منتقل می‌شوند.

کولیوند گفت: حتی اگر زائری نیاز به جراحی و خدمات ویژه پزشکی داشته باشد؛ طبق توافق انجام شده به بیمارستان‌های عربستان سعودی منتقل خواهد شد.

*ترخیص ۶۰ تُن دارو

معاون حج و زیارت مرکزپزشکی جمعیت هلال احمر همچنین از ترخیص ۶۰ تُن دارو مورد نیاز در عملیات حج خبر داد و گفت: این محموله که طی روزهای گذشته وارد عربستان شده است، فردا ترخیص می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان‌های ایران در مکه مکرمه و مدینه منوره در همان مکان‌های قبلی قرار دارد، افزود: گروه آماده سازی این دو بیمارستان، به سرعت شرایط لازم برای خدمات دهی این مراکز به زائران ایرانی را فراهم می‌کند.

امسال ۵۷۰ پزشک، پرستار، تکنسین دارویی، کادرخدمات بیمارستانی، آزمایشگاه، رادیولوژی، دندانپزشکی، انبار دارویی، متخصصین رشته‌های مختلف پزشکی از جمله عفونی، مغز و اعصاب، زنان، ارتوپدی، چشم پزشکی، گوش و حلق و بینی و قلب و عروق برای ارائه خدمات پزشکی به عربستان اعزام شده اند.

۸۶ هزار ۵۰۰ زائر ایرانی امسال از ۲۰ ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج عازم سرزمین وحی می‌شوند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار