فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی:
تابناک مرکزی: فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی گفت: در بخش بررسی میدانی اطلاعات 6200 شهید استان تاکنون موفق به تکمیل اطلاعات 2000 شهید در کارگروه آمار و اطلاعات ستاد پیشینه رزم سپاه روح‌الله شده‌ایم.
کد خبر: ۴۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 01 August 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ سردار محسن کریمی در اولین جلسه کنگره شورای سیاستگذاری کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید استان مرکزی با تاکید بر اینکه اقتدار، امنیت و آرامش و پیشرفت امروز کشور را مرهون خون شهدا هستیم، گفت: در تعدادی از استان‌های کشور کنگره‌های ملی برگزار شده است و سال آینده نوبت استان مرکزی است که کنگره ملی شهدای خود را برگزار کند.

وی افزود: از سال 93 که می دانستیم چنین ماموریتی بر عهده ماست و بایستی با قوت کار را به پیش ببریم برای بهره گیری از فرصت، فعالیت‌هایی را آغاز کردیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به چارت اصلی شورای سیاستگذاری کنگره ملی شهدای استان گفت: این چارت برگرفته از چارت کنگره سایر استان‌ها است و نقش ارگان‌ها، نهادها، نیروهای نظامی و انتظامی و ... به تفکیک مشخص و تعریف شده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی با بیان اینکه تعدادی اعضای اصلی و مابقی زیرمجموعه و کمیته‌های چارت اصلی کنگره را تشکیل می‌دهند، گفت: کنگره ملی استان از یک ویژگی خاص برخوردار است و آن هم شخصیت حضرت امام خمینی(ره) است.

وی افزود: از سال 93 ستاد تدوین پیشینه رزم استان مرکزی در قالب 9 کارگروه تشکیل شد تا اقدامات لازم را در راستای برگزار کنگره انجام دهد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص ضرورت استخراج گنجینه دفاع مقدس گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند هر یک بایستی به سهم خود در احصاء، معرفی و بهره‌برداری این گنج تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ ایثار و مقامت را که ضامن بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است را در جامعه ترویج کنیم.

کریمی تصریح کرد: کارگروه عملیات، کارگروه تبلیغات هنری، کارگروه اجرایی، ادارات و سازمان ها، تاریخ شفاهی، تاریخ انقلاب اسلامی، آمار، اطلاعات و رایانه، امور بانوان و تدوین و انتشار از جمله کارگروه‌های ستاد تدوین پیشینه رزم استان مرکزی است.

وی افزود: بررسی نقش استان مرکزی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس را بر عهده دارد که در این راستا با بیش از 300 رزمنده مصاحبه شده است، بررسی تاریخ شفاهی فرماندهان ارشد سپاه به مدت 90 ساعت، بازخوانی عملیات‌های دوران دفاع مقدس، مصاحبه با فرماندهان دوران دفاع مقدس، اعزام کارگروه به سراسر کشور برای گرداوری مطالب مربوط به استان بخشی از فعالیت‌های این کارگروه بوده است.

کریمی تصریح کرد: کارگروه تبلیغات هنری که گردآوری، تولید و انتشار فیلم، مستند، اسناد و خاطرات شهدای استان، تولید 80 برنامه تلویزیونی، برگزاری 21 یادوراه تحت عنوان " یک مسجد، یک خاطره، یک فرمانده" و همچنین "آبروی کوچه‌ها، افتخار محله" 20 برنامه که ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهید در حاشیه برنامه جمع‌آوری خاطرات نیز صورت گرفته است، برگزاری نمایش بزرگ میدانی "حماسه مردان آفتاب" تولید مستند "زینب" و "مجاهد غریب"، جمع‌آوری 992 حلقه فیلم مستند استانی، تولید کلیپ جهت پخش در فاضی مجازی، نصب و راه‌اندازی تلویزیونی شهری در بوستان ملت خاص شهدا را بر عهده دارد.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی به کارگروه تدوین و انتشار ستاد تدوین پیشینه رزم استان گفت: بررسی انتشار تولیدات کارگروه‌ها در قالب نشریه، کتاب و ... که تالیف زندیگنامه 6200 شهید استان در قالب یک کتاب آغاز شده که تاکنون زندگینامه 800 شهید به اتمام رسیده است، آماده سازی کتاب"گذرگاه کربلا" با موضوع نقش رزمندگان استان مرکزی در عملیات کربلا، انتشار 40 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس، آماده‌سازی 55 جلد کتاب تا پایان سال جاری از جمله اقدامات انجام شده از سوی این کارگروه است.

وی کارگروه بانوان را قوی‌ترین کارگروه برشمرد و گفت: این کارگروه به بررسی نقش و عملکرد زنان استان در شکل گیری انقلاب و هشت سال دفاع مقدس خواهد پرداخت که در این راستا با 85 مادر شهید و بیش از 200 بانوی اثرگذار، 42 همسر جانباز و 21 همسر آزاده بالای 5 سال اسارت و ... مصاحبه صورت گرفته است.

کریمی تصریح کرد: کارگروه انقلاب اسلامی به بررسی چگونگی شکل گیری انقلاب و نقش مردم استان در پیروزی انقلاب، تداوم آن تا سال‌های پس از دوران دفاع مقدس پرداخته است و تاکنون سه عنوان کتاب در این بخش تهیه شده است.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی جمع‌آوری خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس را از جمله ماموریت‌های کارگروه خاطرات شفاهی ستاد پیشینه رزم دانست و گفت: مصاحبه های صوتی و تصویری با 1235 نفر در این زمینه صورت گرفته است.

وی به کارگروه آمار و اطلاعات اشاره کرد و گفت: در این کارگروه آمار و اطلاعات مروبط به شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان استان صورت گرفته است که اطلاعات جمع‌اوری شده در این مدت بعد از رویت و تائید خانواده‌های شهدا منتشر خواهد شد در حقیقت هدف این است که دایره المعارفی با کمترین خطا به چاپ برسد.

کریمی تصریح کرد: در بخش بررسی میدانی اطلاعات 6200 شهید استان تاکنون موفق به تکمیل اطلاعات 2000 شهید شده‌ایم البته هر پرونده سه صفحه مشخصات دارد همچنین سوابق 17 هزار رزمنده استان در حال بررسی است که تاکنون 13 هزار پرونده تکمیل شده همچنین سوابق 880 آزاده و جانباز نیز در حال بررسی است.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی ادامه داد: کارگروه اجرایی انجام امور اداریف پشتیبانی، نیروی انسانی و... را دنبال می کند.

وی افزود: کارگروه ادارات و سازمان‌ها نیز به بررسی و مشخص کردن نقش ادارات و سازمان‌های استان در هشت سال دوران دفاع مقدس پرداخته که 75 دستگاه دولتی و کارخانجات در این بخش شناسایی شده‌اند و تدوین نقش 15 دستگاه کامل شده و مابقی در حال تکمیل یا انعقاد قرارداد برای اجرا است.

کریمی به نقش کارخانجات استان اشاره کرد و گفت: پل های خیبری تنها یکی از پروژه‌های دوران دفاع مقدس توسط کارخانجات استان بوده است بیش از 75 پروزه تحقیقاتی در استان درخصوص تجهیزات نظامی صورت گرفته که به نتیجه رسیده و کارآیی آن را نیز در دوران دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم.

فرمانده سپاه روح‌ا... استان مرکزی تصریح کرد: سایت شهود اولین پایگاه خبری دفاع مقدس استان به منظور اطلاع رسانی اقدامات ستاد پیشینه رزم استان با ماموریت حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی شده است که از زیرمجموعه‌های متعدد شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های اصلی دیده شده برای کنگره 36 عنوان است که از مدت‌ها قبل برخی از این برنامه‌ها اجرا و دنبال شده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار