تابناک مرکزی: رئیس سازمان صنعت استان مرکزی با اعلام فعالیت مجدد کارخانه هپکو و پرداخت معوقات کارگران گفت: مراودات با شرکت های آلمانی و ژاپنی از سرگرفته می شود.
کد خبر: ۴۶۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 24 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، محمدرضا حاجی پور درباره آخرین وضعیت کارخانه هپکو که در هفته گذشته با چالش های کارگری مواجه بود و اوایل خداد مالکیت ۶۰ درصدی شرکت هیدرو اطلس از سهام آن بعد از چند ماه قطعی شد گفت: مدیریت جدید کارخانه هپکو از اوایل خرداد فعالیت را آغاز کرد که به دلیل حسابرسی و انبارگردانی کارخانه در نیمه دوم تیر ماه تعطیل شد.

وی ادامه داد: کارگران این کارخانه یک ماه حقوق معوقه را امروز دریافت و فعالیت را از سر می گیرند. همچنین مانده معوقات کارگران همزمان با حقوق ماهیانه پرداخت می شود.

وی افزود: ظرفیت های ارزشمندی در کارخانه هپکو نهفته که در صورت تغییر و تحولات کارشناسی می توان به زودی جایگاه این واحد تولیدی را در عرصه بازار صنعتی احیا کرد.کارخانه هپکو برای تجدید قوا نیازمند حمایت دولت در جلوگیری از واردات ماشین آلات راهسازی دست دوم و ماشین آلات چینی است که این مهم باید جدی گرفته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قرارداد ساخت 3 هزار دستگاه ماشین آلات راهسازی در راستای تامین تجهیزات ستاد مدیریت بحران با هپکو یکی از مصوبات سفر هیات دولت به استان مرکزی قطعی شده و در حال سیر مسیر قانونی است. این قرارداد به مدت پنج سال برنامه ریزی شده که هپکو باید به صورت دوره ای و سالانه ماشین آلات را به ستاد مدیریت بحران تحویل دهد.

حاجی پور درخصوص تامین اعتبارات این قرارداد نیز گفت: اعتبار 2 هزار و 400 دستگاه از سوی منابع ملی و 600 دستگاه نیز از منابع داخلی ستاد مدیریت بحران کشور تامین می شود.با توجه به اشراف و تعامل مدیریت جدید کارخانه هپکو در اروپا و کشورهای آسیای جنوب شرقی، پیش بینی می شود مراودات این کارخانه با شرکت های لیپهر آلمان و کوماتسو ژاپن از سر گرفته شود و این کارخانه بتواند سهمی از بازارهای جهانی ماشین آلات راهسازی را نیز در سبد فروش داشته باشد.

وی افزود: هپکو برای به روزرسانی عوامل تولید و تامین تجهیزات مورد نیاز نیازمند 450 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش است که این مهم نیز در حال پیگیری است و به زودی پرداخت می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار