تابناک مرکزی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی گفت: اجرای طرح 55 متری امیرکبیر اراک بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و شهرداری و شورای اسلامی شهر به دلیل هزینه بسیاری بالای اجرای این طرح توان انجام این کار را ندارند.
کد خبر: ۴۶۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴ 17 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، عزیز فیلی روز یکشنبه در نشست هماهنگی شورای ترافیک استان مرکزی در محل معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری این استان، افزود: 218 پلاک درگیر با این طرح در حدود 30 هزار متر مربع شناسایی شده که از این تعداد 49 پلاک 20 درصد، 60 پلاک از 20 تا 50 درصد و 109 پلاک نیز بیش از 50 درصد با این پروژه در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: همچنین 172 پلاک واحد مسکونی، 22 پلاک تجاری و خدماتی، دو پلاک درمانی، چهار پلاک اداری، چهار پلاک آموزشی، 12 پلاک بایر، دو پلاک مذهبی و دو پلاک نیز پارکینگ و تاسیسات شهری هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: همه این پلاک ها از مالکان خریداری می شود و طبق پیش بینی ها حدود چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای تملک این پلاک ها اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه طول خیابان 55 متری اراک از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول حدود 2 کیلومتر طراحی شده، اظهار کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این خیابان نیز بیش از 600 میلیارد ریال برآورد شده است.

فیلی ادامه داد: اطراف این طرح نیز 57 برج و مجتمع تجاری متصل در 10 تا 14 طبقه طراحی شده که ساخت آنها نیز بیش از 50 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی گفت: هم ایینک بیش از 14 سال از انجام مطالعات اولیه طرح 55 متری اراک می گذرد و دستگاه های متولی از قبیل شهرداری و شورای اسلامی شهر به دلیل هزینه بسیاری بالای اجرای این طرح توان انجام این کار را ندارند و از طرفی نیز ساکنان محدوده این طرح نیز در بلاتکلیفی به سر می برند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: بر اساس آخرین تصمیمات مدیریت ارشد استان؛ مطالعات نهایی بر روی طرح 55 متری ادامه دارد اما به احتمال زیاد حفر تونل در حد فاصل میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی جایگزین طرح 55 متری می شود.

وی تاکید کرد: هزینه اجرای طرح 55 متری بیش از 10 هزار میلیارد ریال برآورد شده اما حفر تونل در مسافت حدود 2 کیلومتری به یک هزار میلیارد ریال هم نمی رسد.

فیلی افزود: با توجه به اینکه حل مشکلات ترافیکی شرق به غرب اراک مهمترین هدف ساخت 55 متری امیرکبیر است، حفر تونل می تواند این مشکل را با هزینه بسیار کمتری حل کند.

وی در خصوص حل مشکل میدان مقاومت اراک نیز گفت: با توجه به اینکه میدان مقاومت در نزدیکی پل روگذر این میدان قرار دارد باید این میدان اصلاح و یک پل زیرگذر در این محدوده ساخته شود.

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری استان مرکزی بیان کرد: عملیات ساخت پل روگذر ورودی منطقه سنجان اراک نیز با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد ریال آغاز شده که امسال بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز از محل منابع ملی تامین شده و مدت زمان ساخت این طرح نیز حدود 15 ماه در نظر گرفته شده است.

طرح 55 متری اراک از سال 1383 در دستور کار شهرداری قرار گرفته و از میدان حضرت ولیعصر(عج) تا خیابان میرزای شیرازی به طول حدود 2 کیلومتر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار