تابناک مرکزی: رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، گفت: برنامه هایی برای حمایت از شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات در نظر گرفته شده است که این شرکت در مدت دو سال به توانمندی مورد انتظار برسد.
کد خبر: ۴۵۹۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، دکتر محمد پورکاظمی در آیین افتتاح شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: این شرکت اولین شرکت دانش بنیان در بخش ماهیان زینتی است که باید به مدت دو سال مورد حمایت قرار بگیرد تا توانمندی هدف گذاری شده برای این شرکت محقق شود.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه حمایت هایی برای این شرکت در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: 12 پژوهشکده پشتوانه شرکت تحقیقات دانش بنیان ماهیان زینتی محلات است و به همین دلیل برنامه های مختلفی برای حمایت از این شرکت تازه تاسیس در سال جاری در نظر گرفته شده است، که با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی استان و موسسه تحقیقات شیلاتی کشور اجرایی می شود.

وی بیان کرد: چهار دوره آموزشی کوتاه مدت و سه دوره آموزشی بلند مدت، برگزاری سمینار و کارگاه های آموزشی در سال جاری برای این شرکت برنامه ریزی شده است.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ادامه داد: اساتید در سایر پژوهشکده ها ملزم می شوند که به صورت هفتگی برای انتقال تجارب در این شرکت حضور یابند و همچنین تیم تخصصی که پیش از این قول داده شده بود به صورت دائمی در این شرکت مستقر خواهد شد.

پورکاظمی افزود: طرح های تحقیقاتی بویژه طرح های تحقیقاتی که بخش خصوصی نیاز دارد به سمت این شرکت هدایت می شود. پرونده های تحقیقاتی که پیش از این انجام شده و نیاز به ترویج دارد نیز به صورت پایلوت در اختیار این شرکت قرار داده می شود.

وی عنوان کرد: از توانمندی سایر شرکت های دانش بنیان بر حسب گونه در بخش ماهیان زینتی که می توانند پشتیبان این شرکت باشند حمایت خواهد شد. همچنین برای بهره گیری شرکت از فن آوری های مربوط به غذای زنده ماهیان زینتی و بهداشت ماهیان حمایت مورد نیاز در نظر گرفته می شود.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با بیان اینکه در سال جاری اولین همایش علمی و تخصصی در بخش ماهیان زینتی در محلات برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در کنار این همایش جشنواره معرفی برترین های ماهی زینتی نیز برگزار می شود.

پورکاظمی ادامه داد: دو ارتباط ملی و بین المللی در بخش ماهیان زینتی از طریق موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برقرار شده است که مربوط به انجمن علمی ماهیان زینتی در کشور و یک انجمن علمی در خارج از کشور است، که زمینه ارتباط شرکت محلات با این دو انجمن را مهیا می کنیم و از متخصصین این شرکت ها به عنوان سخنران در همایش دعوت می شود.

وی اظهار کرد: شبکه ای راه اندازی و بواسطه این شبکه محلات به عنوان پایگاه علمی، تولیدی و اقتصادی در بخش ماهیان زینتی معرفی می شود تا به این طریق بیش از پیش ظرفیت های این شهرستان شناخته شود.

رییس موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور بیان کرد: ماهیان خاویاری یکی از گونه های مهم در بخش ماهیان زینتی است که شرکت تحقیقات دانش بنیان محلات می تواند از طریق لینک با پژوهشکده ها امکان پرورش این ماهی را فراهم کند که این موضوع پیگیری می شود.

پورکاظمی با اشاره به تهیه نقشه راهبردی در حوزه ماهیان زینتی در سال 90-89  عنوان کرد: تمامی فعالیت های مربوط به توسعه بخش ماهیان زینتی در کشور طبق این نقشه راه مشخص شده است که این نقشه راه در اختیار شرکت تحقیقات دانش بنیان محلات قرار داده می شود.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار