تابناک مرکزی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا به حفظ و اجرای این توافقنامه متعهد است و خواهد ماند و تلاش می کند تا مسائل باقیمانده و منشاء تنش ها و درگیری ها که همچنان بر منطقه تاثیر می گذارد حل و فصل شوند.
کد خبر: ۴۵۹۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دومین سالگرد توافق برجام در بیانیه ای تاکید کرد همه طرف های برجام باید به تعهداتی که دو سال پیش قبول کرده اند، پای بند بمانند.

در این بیانیه که در پپایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا درج شد، آورده شده است: امروز دومین سالگرد توافق بر سر برنامه هسته ای ایران بود. در چهاردهم ژوئیه دو هزار و پانزده، برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از سوی اتحادیه اروپا، چین، فرانسه، آلمان، فدراسیون روسیه، انگلیس، آمریکا و ایران مورد توافق قرار گرفت.

این توافق دستاوردی تاریخی برای امنیت منطقه و همه دنیا بود، موفقیتی برای دیپلماسی چند جانبه ای که نشان داد می تواند کارساز باشد و نتیجه بخش شود.

هجده ماه بعد از اجرایی شدن، توافق از سوی همه طرف ها با موفقیت در حال اجراست، از جمله ایران که شش گزارش منتشر شده از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی این را تایید می کند. در کمیسیون مشترک برجام که هماهنگی آن با من است، ما اجرای کامل توافق در همه طرف های آن را با دقت زیر نظر داریم.

دیدارهای معمول کمیسیون مشترک که نشست بعدی آن جمعه بیست و یکم ژوئیه در وین برگزار می شود، برای اطمینان از شفافیت، گفتگوی مداوم و اجرای توافق از سوی همه بسیار ضروری است. به عنوان هماهنگ کننده، وظیفه من اطمینان از این است که این توافق به صورت کامل از سوی همه طرف ها اجرا شود.

در زمانی که جهان بار دیگر با تهدید توانمندی مهار نشده هسته ای روبروست، برجام در تلاش ها برای عدم اشاعه (تسلیحات اتمی) نقش بسیار مهمی دارد. این توافق مربوط به جامعه جهانی است که شورای امنیت سازمان ملل آن را تایید کرده است و بر اساس آن همه طرف ها باید به تعهداتی که دو سال پیش متعهد شده اند، پای بند باشند.

اتحادیه اروپا به حفظ و اجرای این توافقنامه متعهد است و خواهد ماند و تلاش می کند تا مسائل باقیمانده و منشاء تنش ها و درگیری ها که همچنان بر منطقه تاثیر می گذارد، حل و فصل شوند. محیطی باثبات و آرام در نظم منطقه ای بدون درگیری همچنان هدف نهایی ما به شمار می رود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار