تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت: فضاهای مسموم جامعه که برخی افراد برای حج ۹۶ به وجود آورده بودند، پایان یافته است.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در حاشیه همایش توجیهی آموزشی زائران حج ۹۶ در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم همه رسانه‌ها، مطبوعات و دلسوزان جامعه دست در دست هم داده و فضا را آرام کنند تا بتوانیم امسال یک حج مطلوب را برای زائران داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تضمین امنیت زائران از سوی عربستان چگونه خواهد بود، گفت: تضمین‌های لازم برای امنیت هر چه بیشتر زائران از عربستان گرفته شده است و رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان ظرف چند روز آینده برای تاکیدات لازم بر اجرای توافقات طرفین عازم عربستان خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر اینکه در حج امسال هیچ مشکلی برای زائران وجود نخواهد داشت، افزود: همان طور که می‌دانید حوادث در همه جای دنیا وجود دارد؛ چه اطمینانی وجود دارد انسان وقتی از منزل خارج می‌شود دچار حادثه نشود زیرا حوادث را نمی‌توان پیش بینی کرد.

قاضی عسکر همچنین درباره آموزش زائران قبل از اعزام به عربستان گفت: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده زائران می‌توانند از طریق سامانه بعثه مقام معظم رهبری در حج آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه دوره‌های آموزشی از ۱۰ جلسه به بالا خواهد بود، افزود: در نشست‌های آموزشی روحانیون تذکرات و آموزش‌های لازم را به زائران حج ارائه خواهند داد.

امسال ۸۶ هزار و ۵۰۰ زائر ایرانی برای انجام مناسک حج راهی عربستان خواهند شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار