تابناک مرکزی: عضو کمیسیون برنامه‌و بودجه مجلس گفت: عدم صدور گواهینامه برای مشمولان غایب و فراری خلاف قانون است.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خانه ملت؛ حسینعلی حاجی‌دلیگانی در واکنش به اظهارات فرمانده ناجا مبنی بر عدم صدور گواهینامه برای مشمولان غایب و فراری گفت: عدم صدور گواهینامه برای مشمولان غایب و فراری خلاف قانون است زیرا بر اساس قانون اخیر التصویب برای دریافت گواهینامه نیازی به ارایه کارت پایان خدمت نیست.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در قانون بیمه شخص ثالث اخیرالتصویب به طور کلی ارایه کارت پایان خدمت برای صدور گواهینامه را غیرضرور دانسته و مشخصا قید نشده که به چه گروه از افراد مشمول خدمت سربازی گواهینامه داده شود یا خیر بنابراین محدودیتی در صدور گواهینامه قائل نشده است.

وی افزود: نمایندگان مجلس بارها تاکید کردند در صورتی که قانون بیمه شخص ثالث ابهام قانونی دارد، ناجا کتبا اعلام کند اما هنوز هیچ چیزی اعلام نشده است، از این رو از ریاست مجلس هم درخواست شد که پیگیر برگزاری نشست مشترک با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جهت اجرای این قانون باشند بنابراین تا تعیین تکلیف نهایی بهتر است از ایراد چنین مباحثی پرهیز شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در نشست علنی روز سه شنبه 20 تیرماه مجلس تذکری در همین رابطه داده شد، پس از این نیز پیگیر مذاکرات رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و اجرای قانون اخذ گواهینامه بدون نیاز به کارت پایان خدمت خواهم بود.

سردار حسین اشتری درباره اعطای گواهینامه به کسانی که وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف نکردند، گفت: طبق قانون مشمولان باید برای دریافت گواهینامه وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. در همین راستا نمی‌توان به مشمولان غایب و سربازان فراری گواهینامه داد. با این وجود ما از مجلس و قوه قضاییه استعلام کرده و به ستادکل نیز آمادگی خود را اعلام کردیم که در صورت تایید مجموعه قانونگذاری و ستادکل و ابلاغ ستادکل نیروهای مسلح، ما آمادگی اجرای آن را داریم اما در حال حاضر تغییری در قوانین ایجاد نشده و مشمولان غایب گواهینامه رانندگی دریافت نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار