قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد ؛
تابناک مرکزی: قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی گفت: داشتن حداکثر سن 50 سال، ساکن شهر و سرپرست خانوار بودن از شرایط اصلی در تحت حمایت قرار دادن زنان سرپرست خانوار شهری است که حتی با نداشتن شغل نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۴۵۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 15 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، عدالت بهرامی قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند گفت: حفظ منزلت زنان سرپرست خانوار، بررسی همه جانبه و دقیق این مشكلات و ارائه راهكارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشراز اولویت های کمیته امداد است.

قائم مقام کمیته امداد استان مرکزی افزود: طی سه ماهه سال جاری بیش از 22 هزار زن سرپرست خانوار از حمایت های کمیته امداد استان مرکزی در سرفصل های متنوع بهره مند و تلاش در جهت ایجاد اشتغال و توانمند سازی زنان سرپرست خانوار از برنامه های کمیته امداد است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها و براساس ماده هفت این قانون، گسترش پوشش بیمه‌ای زنان سرپرست خانوار و مددجویان، یکی از سیاست‌هایی است که دولت آن را پیگیری می‌کند که در این راستا کمیته امداد عملکرد خوبی داشته است.

بهرامی تصریح کرد: داشتن حداکثر سن 50 سال، ساکن شهر و سرپرست خانوار بودن از شرایط اصلی در تحت حمایت قرار دادن زنان سرپرست خانوار شهری است که حتی با نداشتن شغل نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار با حمایت کمیته امداد به منظور دستیابی به استقلال اقتصادی ، اجتماعی و استفاده از قابلیت های فردی و گروهی در راستای توانمندسازی خود، فعالیت می کنند.

بهرامی در پایان با اشاره به اداره‌های فعال در حوزه  حمایت گفت: حوزه حمایت و سلامت شامل سه اداره حمایت‌های اجتماعی، درمان و بیمه‌های اجتماعی و پذیرش و مددکاری است که در اداره حمایت‌های اجتماعی دو نوع خدمت مستمر و غیر مستمر را داریم که مستمر همان مستمری و کمک معیشتی است که ماهانه پرداخت می‌شود و خدمات غیر مستمر شامل کمک‌هزینه جهیزیه، خدمات وام، خدمات سربازی و غیره است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار