همزمان با فرا رسیدن روزهای تابستان؛
تابناک مرکزی: جهادگران بسیجی در قالب اردوهای جهادی با حضور در نقاط محروم با خدمت بی‌منت اقدام به محرومیت‌زدایی می‌کنند.
کد خبر: ۴۵۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲ 02 July 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی؛ با فرا رسیدن روزهای تابستان دغدغه‌ای که تعدادی از خانوارها را به خود مشغول می‌کند یافتن یک واحد مسکونی که با هزینه درآمدی خانواده همخوانی داشته باشد و بتواند سرپناهی در طول سال برای این خانوار باشد.

کاهش قدرت خرید مردم در بازار مسکن سبب شده است تقاضا در بازار اجاره افزایشی قابل توجه را تجربه کند و بازار اجاره‌نشینی هر ساله داغ‌تر از گذشته می‌شود و آمار ارائه شده نیز در این زمینه از سوی مرکز آمار این افزایش را تصدیق می‌کند.

براساس آخرین آماری که از سوی مسئولان وزارت راه و شهرسازی تائید شده است افزایش 36.8 درصدی آمار اجاره‌نشینی در مناطق شهری است.

به راستی که کابوس اجاره‌نشینی برای بسیاری از خانوارهای ایرانی پایانی ندارد و شاید این کابوس بدتر از وضعیتی باشد که تعدادی از خانوارها در زیر سقف‌های نامقاوم به سر می‌برند. شرایط اقتصادی امروز برای این خانوارها به مراتب بدتر از دیگران سپری می‌شود چراکه در کنار اینکه باید لقمه‌ای بر سر سفره آنان باشد، کرایه خانه را هم باید بر هزینه‌های انرژی ماهانه افزود.

مدتی است که بسیج سازندگی در راستای زدودن غبار محرومیت از مناطق محروم به کمک کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و بهزیستی اقدام به ساخت سرپناهی برای خانوارهای مستضعف کرده است.

در شهرستان‌های شازند، اراک و خنداب از سال گذشته نزدیک به 30 باب خانه محروم ساخته شده و به این خانواده‌ها تحویل داده شده است.

تسهیلات اعطایی به این خانوارها از سوی نهادهای حمایتی مبلغ 15 میلیون تومان است که باتوجه به هزینه بالای مصالح و نیروی انسانی بی‌شک پاسخگوی ساخت نیست و در این میان است که بسیجیان جهادگر در قالب اردوهای جهادی اقدام به کمک به همنوع در این زمینه می‌کنند.

جوانانی که با حضور در این اردوها از نزدیک با چهره فقر در مناطق محروم شهری و روستایی آشنا می‌شوند و درد آنان را لمس می‌کنند. دردی که شاید با هیچ مرهمی جز اجرای عدالت مرهم نمی‌یابد.

«اقدام داوطلبانه» و «اعتقاد راسخ در خدمت به محرومین» دو مولفه مهم اردوهای جهادی است که باعث شده اقشار مختلف جامعه به گروه‌های جهادی در روستاهای محروم و کم برخوردار ملحق شوند. از دانش‌آموز گرفته تا پزشک همگی با مشارکت و همدلی دست به دست هم می‌دهند تا ایرانی آباد بسازند.

براساس آخرین آمار مسئولین کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) در استان مرکزی 2770 خانوار مددجوی تحت پوشش این نهاد فاقد مسکن هستند. امیدواریم با مساعدت مسئولان همانگونه که هرساله جشن خودکفایی برای خانواده‌های تحت پوشش برگزار می‌شود روزی هم شاهد این باشیم که این خانواده‌ها نیز صاحب یک باب منزل مسکونی شوند تا دست کم هزینه‌ای که بر آنان در این بخش تحمیل می‌شود کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار