تابناک مرکزی: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: یکی از برنامه‌های در دستور کار این شرکت در سال 96، تشکیل کلینیک‌های صنعت است.
کد خبر: ۴۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰ 01 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، مصطفی آمره افزود: درصدد اعزام تیمی متشکل از مشاوران به شهرک‌های صنعتی در سطح استان هستیم.

وی تصریح کرد: به دلیل فاصله داشتن برخی از شهرستان‌ها از شرکت و مراجعه کمتر آنها، ما به شهرستان‌ها مراجعه می‌کنیم و در این راستا تیم‌های اعزامی یک یا چند روز در هفته در شهرک‌ها حضور یافته و به واحدهای صنعتی مراجعه می‌کنند و واحدها به نوعی ویزیت می‌شوند، همچنین مشکلات بررسی شده و راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات توسط مشاوران به صاحبان صنایع ارائه می‌شود.

252 هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی فضای سبز است

آمره در ادامه با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در کنار توسعه صنعتی و شهرک‌ها توجه به مسائل زیست‌محیطی است، افزود: یکی از تکالیف مربوطه این است که بخشی از مساحت شهرک‌ها را به فضای سبز اختصاص دهیم که در این راستا تاکنون 252 هکتار از مساحت شهرک‌ها را به این مهم اختصاص داده‌ایم.

وی تصریح کرد: احداث تصفیه‌خانه‌ها از مسائل مهم است که می‌تواند مباحث آلودگی زیست‌محیطی را کاهش دهد و فاضلاب شهرک‌ها و واحدهای صنعتی را تصفیه کند؛ از این رو به دنبال بازچرخانی پساب تصفیه‌خانه‌ها در صنعت هستیم تا بتوانیم با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه منابع آبی بخشی از این پساب را مجددا به چرخه صنعت یا آبیاری فضای سبز اختصاص دهیم.  

آمره با اشاره به اقدامات سال گذشته گفت: در مجموع در سال گذشته در این شرکت 48 لیتر بر ثانیه آب و 36 مگاوات برق برای شهرک‌های صنعتی تامین شد. همچنین شهرک صنعتی ساوه مجهز به شبکه گازرسانی شد.

 

وی افزود: تجهیز یکی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی به تلفن، ایجاد 20 هکتار فضای سبز، احداث دو واحد ایستگاه آتش‌نشانی در آستانه و کمیجان و خریداری یک ماشین آتش‌نشانی در واحدهای صنعتی از دیگر اقدامات سال گذشته بود.

صرف 400 میلیارد ریال برای زیرساخت‌ها/تعریف هزار میلیارد پروژه طی دو سال

آمره بیان کرد: طی سال گذشته حدود 400 میلیارد ریال در حوزه تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان هزینه شد که این عدد نسبت به سال 91 با مجموع هزینه 151 میلیارد ریالی، 240 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در سال 94 و 95 مجموعا هزار میلیارد ریال پروژه تعریف شد که 300 میلیارد در سال 94 و 400 میلیارد در سال 95 محقق شد و مابقی در حال اجراست و در سال 96 محقق خواهد شد.

وی بیان کرد: ایجاد شهرک‌های صنعتی از ماموریت‌های اولیه بوده است که بعد از مدتی ادغام صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مطرح شد و این سازمان به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی تبدیل شد و ماموریت‌های حوزه صنایع کوچک وزارتخانه نیز به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی نه به دلیل کمبود زیرساخت‌ها بلکه به دلیل مشکلاتی که در حوزه توانمندسازی، واحدهای صنعتی، بازار، ارتقای بهره‌وری، ارتقای فناوری و ... وجود دارد با مشکل فعالیت کمتر از ظرفیت اسمی یا تعطیلی مواجه هستند، لذا این حوزه از حوزه‌هایی بوده است که از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: سال گذشته 206 دوره آموزشی برای شاغلین واحدهای صنعتی برگزار شد که شامل آموزش‌های مهارتی، مدیریتی و کسب و کار بود و 6668 نفر از شاغلین واحدهای صنعتی در این دوره‌ها شرکت کردند که این مهم می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش بهره‌وری شاغلین واحدهای صنعتی داشته باشد.

آمره اظهار کرد: در جهت توانمندسازی واحدهای صنعتی 15 تور صنعتی برگزار و 265 نفر از مدیران و شاغلین واحدهای صنعتی در این تورها شرکت کردند. هدف از تشکیل تورهای صنعتی این بود که شاغلین واحدهای مذکور با بازدید از واحدهای موفق در سراسر کشور بتوانند کسب تجربه کرده و در راستای حل مشکلات خود از واحدهای موفق الگوبرداری کنند.

ارائه مشاوره به واحدهای صنعتی

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات در حوزه صنایع کوچک ارائه مشاوره به واحدهای صنعتی است. 36 واحد مشاوره‌ای در ساختمان مرکز خدمات فناوری کسب و کار در شهرک صنعتی شماره یک مستقر هستند که در حوزه های مختلف همچون ایمنی، فنی، بازاریابی، مالی، حقوقی و ... فعالیت کرده و نیازهای مشاوره‌ای واحدهای صنعتی را برآورده می‌کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار