دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام؛
تابناک مرکزی: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام نوشت: جنجال‌هاي حساب شده مي تواند مورد سوءاستفاده دشمن قرار گيرد و به فتنه‌اي جديد تبديل گردد که به حيثيت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي و ملت ما آسيب جدي وارد سازد
کد خبر: ۴۵۰۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵ 01 July 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در يادداشتي با عنوان «جنجال‌هاي زنجيره‌اي»منتشر کرد آورده است: جنجال‌هاي حساب شده مي تواند مورد سوءاستفاده دشمن قرار گيرد و به فتنه‌اي جديد تبديل گردد که به حيثيت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي و ملت ما آسيب جدي وارد سازد.

مشارکت حماسيِ چهل‌ميليوني ملت ايران در انتخابات که تکريم جهانيان را در پي داشت، بغض دشمنان ما را برانگيخت؛ به‌گونه‌اي که با تدارک حملات تروريستي به مرقد حضرت امام خميني (ره) و مجلس شوراي اسلامي، تلاش کردند با تضعيف امنيت کشور، آن مشارکت عظيم را کمرنگ جلوه دهند ولي موفقيت بزرگ سپاه در عمليات موشکي عليه تروريست‌ها که در کمال دقت، سرعت و قدرت انجام شد، نه‌فقط نشان داد که ملت ما از حضور در صحنه، عقب‌نشيني نمي‌کند بلکه از اقتداري برخوردار است که مي‌تواند دشمن خود را در صدها کيلومتر بيرون از مرزها تنبيه کند. عمليات موشکي سپاه، از يک‌سو موجب اعجاب تحليلگران و مسرت جهانيان شد و از سوي ديگر، دشمنان ما حتي آمريکا و اسرائيل را از هر نوع محکوميت لفظي عليه ايران بازداشت؛ ضمن آن که موج عظيمي از شادماني در دلهاي ملت ايران به وجود آورد.

با اين حال متأسفانه در پي جنجال‌هاي چند روز اخير، مشارکت عظيم مردم در انتخابات و نيز اقتدار ملت ما، تحت‌الشعاع قرار گرفت. گويي دست‌هايي در کار است که همزمان با افزايش تحريمها وتهديدات،چنين القاکنند که تفرقه و تشتُّت، کشور را فرا گرفته است.

ماجرا از دوقطبي سازي جامعه و اينکه مردم به چه فکري رأي داده و به چه فکري رأي نداده‌اند، آغاز شد و سپس با اظهارات ناسنجيده پيرامون موضوع امامت حضرت اميرالمؤمنين علي (ع) و پس‌ازآن، «دولت با تفنگ» و تأخير در تأييد اقدام شجاعانه و بهنگام سپاه، ادامه يافت و سرانجام دو جنجال رسانه‌اي ناشي از توهين به رياست جمهوري آن هم در راهپيمايي روز جهاني قدس و حملۀ گسترده رسانه‌اي به مداح اهل‌بيت، نه‌فقط موفقيت‌هاي بزرگ و بي‌نظير مشارکت ميليوني مردم در انتخابات و نيز اقتدار موشکي را کمرنگ کرد، بلکه وحدت کشور را در آستانه تهديد قرارداد.

اقدام ناپسند توهين به رئيس‌جمهورمحترم اگرچه از سوي همه جريانات سياسي به‌ويژه اصولگرايان و نيروهاي انقلاب، محکوم شد ولي به يک جنجال رسانه‌اي مبدل گشت که با بيانات مقام معظم رهبري در خطبه‌هاي نماز عيد فطر که همچون هميشه، فصل الخطاب و پايان‌بخش اين‌گونه مسائل در کشور است، خاتمه يافت . ساعتي نگذشته بود که جنجالي ديگر با حمله به مداح اهل‌بيت آغاز شد، در حالي که برنامه مداح مذکور، قبل از خطبه هاي مقام معظم رهبري اجرا شده و حتي اگر در محتواي اشعار قرائت شده توسط ايشان تعريضي وجود داشت، با ايراد خطبه‌ها و اظهارات فصل‌الخطاب مقام معظم رهبري، نبايد جنجالي جديد با حمله به مداح مراسم، آغاز مي شد. در هر صورت، تکرار هياهوها و جنجال‌هاي رسانه‌اي نگراني‌هايي را به‌وجود آورده است: «آيا بي توجهي به امر فصل الخطاب نظام به فتنه جديدي منجر نمي شود؟ آيا قرار است چنين جنجال‌هاي زنجيره‌اي، استمرار يابد؟ آيا اين‌گونه حرکت‌ها، روش جديدي براي به هم زدن اوضاع کشور يا فرار از پاسخگويي نيست؟

چه اين گونه جنجال‌ها، حساب شده و طراحي شده وچه ادامه مبارزات انتخاباتي باشد، مي تواندمورد سوءاستفاده دشمن قرار گيرد و به فتنه‌اي جديد تبديل گردد که به حيثيت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي و ملت ما آسيب جدي وارد سازد. همه بايد هوشيار باشيم. اولاً درچنين شرايطي بايد به فصل الخطاب نظام مراجعه کرد.

ثانيا انتخابات را پايان‌يافته بدانيم تا مردم ما از نتيجه انتخابات، بهره‌مند گردند؛‌ دولت به وعده‌هاي اشتغال، توليد و رفع محروميت‌ها عمل کند و ديگران هم در تحقق شعار سال، همکاري کنند. ثالثا ادامه جنجال‌هايي از اين قبيل، هم اخلاق را مخدوش مي‌سازد و هم رعايت حقوق شهروندي رادر نقددولتمردان هزينه‌ساز مي‌کند و مهم‌تر از همه اين که بايد در شرايط تحريم‌هاي اقتصادي جديد و تهديدات منطقه‌اي، دشمن را نا اميد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار