تابناک مرکزی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: مطالعه کتب دفاع مقدس سبب گسترش و ترویج فرهنگ شهدا در جامعه است.
کد خبر: ۴۴۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۸ 20 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از شبستان ، مصطفی مشایخی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی امروز(30خرداد) در جلسه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی دفاع مقدس که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: تولید کتاب دفاع مقدس در ترویج سبک وسیره شهدا بسیار مهم است.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری «آخرین مرحله جنگ نوشتن خاطرات است نه تحویل اسلحه. آفت از بین رفتن سبک و سیره شهدا یکی فراموشی است یکی تحریف» در این راستا کارگروه هایی برای رفع این دغدغه ها تشکیل شده که از جمله آن نقش استان مرکزی در انقلاب، نقش زنان در دفاع مقدس، نقش سپاه در دوران دفاع مقدس و نقش ادارات در دفاع مقدس می توان برشمرد.

مشایخی با بیان اینکه دایره المعارف سیره زندگی شهدای استان مرکزی در دست تهیه است، ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه دفاع مقدس مقرر شده سلسله مسابقاتی با موضوعات دفاع مقدس از شهدای استان با محوریت تکاور شهید حمید آسنجرانی در هر فصل برگزار شود که اولین کتاب مورد مسابقه «پرستوی آذرین» نام دارد که این کتاب به بیان خاطراتی از شهدای استان در سنگ های آذرین کرمانشاه می پردازد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: علاقمندان از 15 تیر تا پانزدهم شهریور ماه فرصت دارند با مطالعه کتاب در مسابقه پیامکی آن شرکت کنند.

مشایخی گفت: کتاب مورد مسابقه در فصل پاییز کتاب شهید مدافع حرم سعید مسلمی نوشته رضا ناصری است.

وی افزود: شهدا با داشتن ایمان قوی به خدا در مسیر اهل بیت (ع) قرار گرفتند و امنیت را به ایران اسلامی بخشیدند و امروز ما مدیون این شهدا هستیم، باید سعی کنیم که کلام و سیره عملی شهدا را نیز به نظر مردم برسانیم که چراغ راه آیندگان قرار گیرد و همه ما در قبال این موضوع باید احساس مسئولیت کنیم.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار