تابناک مرکزی: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی از فعالیت 265 نفر از روستائیان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در کارگاه های آموزشی و اشتغال این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۴۴۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 19 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با تابناک مرکزی با بیان اینکه 59 درصد از مددجویان کمک معیشت بگیر تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در سطح روستا ها سکونت دارند ، گفت : به منظور کمک به کسب درآمد و توانمند سازی اقتصادی خانواده های روستایی تلاش های مختلفی در قالب پرداخت تسهیلات اشتغال انجام شده است.

وی ب ابیان اینکه کارگاه های روستایی کمیته امداد استان مرکزی در زمینه های قالی بافی، تولید پوشاک در انواع مختلف، تریکو بافی، رشته بری، گلخانه  فعالیت دارند افزود: 265 نفر از روستائیان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی در کارگاه های آموزشی و این نهاد فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر محرومیت زدایی روستاها و توانمندسازی افراد تحت حمایت گفت : توجه به بخش روستایی از ضرورت هایی است که در همه عرصه ها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا آسیب ها و پیامدهای ناشی از مهاجرت می تواند در گذر زمان به مراتب سخت تر و شدیدتر باشد.

جلالی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در ایجاد اشتغال و توانمند سازی خانواده های  روستایی تحت حمایت ، گفت : امداد گران استان مرکزی در حوزه اشتغال با هدف ایجاد رقابت سالم و بهره گیری از توان کارآفرینان و کارفرمایان مددجویی موفق شدند در تعداد18روستای استان با راه اندازی20کارگاه آموزشی و اشتغالی به صورت گروهی زمینه اشتغال و کسب درآمد برای خانواده های روستایی را فراهم کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در پایان خاطر نشان کرد: کمیته امداد  استان مرکزی با اجرای یک هزارو 664  فرصت شغلی در قالب طرح های خود اشتغالی با اعتباری 244 میلیاردو 907 میلیون ریال رتبه اول ایجاد اشتغال روستایی در سال 95 در بین سایر دستگاه های  متولی اشتغال در استان را به  خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار