با امضا 88 نماینده مجلس رقم خورد؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی و حجت السلام سلیمی در طرح سوالی از رئیس‌جمهور، خواستار توضیح وی به نمایندگان درباره وضعیت موسسات اعتباری شدند.
کد خبر: ۴۴۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۹ 17 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی،  در راستای اصل 88 قانون اساسی و ماده 212 آئین نامه داخلی مجلس ۸۸ نماینده مجلس که در میان آنها نام علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب و حجت السلام سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان دیده می شود دیده می شود در طرح سوالی از رئیس‌جمهور، خواستار توضیح وی به نمایندگان درباره وضعیت موسسات اعتباری شدند.

متن کامل سوال نمایندگان از رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

هیئت‌رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

به استناد اصل 88 قانون اساسی، سوال ذیل از رئیس‌جمهور با امضای نمایندگان تقدیم می‌شود، مستدعی است اقدام مقتضی و قانونی انجام شود.

نظر به مشکلاتی که برای سهامداران برخی از موسسات اعتباری مانند کاسپین، آرمان، ثامن‌الحجج و غیره در چند سال اخیر پدید آمده و ریشه اصلی آن نقص در نظارت بانک مرکزی بوده است و از طرفی مجلس نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی سوال کند و توضیحات و رفتار ایشان نیز قانع‌کننده نبوده است و از طرف دیگر حقوق مردم نیز در حال ضایع شدن است، لذا از رئیس محترم جمهور تقاضا داریم پاسخ قانع‌کننده‌ای به نمایندگان ارائه نمایند، گرچه قبول داریم که نقطه آغازین این مشکل قبل از دولت فعلی بوده است.

استناد قانونی طرح سوال از روحانی

طبق اصل 88 قانون اساسی در هر مورد که حداقل یک چهارم کل نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رییس جمهور و یا هر یک از نمایندگان از وزیر مسئول، درباره یکی از وظایف آنان سوال کنند، رییس جمهور یا وزیر موظف است در مجلس حاضر شود و به سوال جواب دهد و این جواب نباید در مورد رییس جمهور بیش از یک ماه و در مورد وزیر بیش از ده روز به تأخیر افتاد مگر با عذر موجه به تشخیص مجلس شورای اسلامی.

سوال از رئیس جمهور، تابویی بود که در زمان احمدی نژاد شکسته شد و بعد از 32 سال قانونگذاری، رئیس جمهور با حضور در صحن مجلس به سوالات نمایندگان پاسخ گفت. حال قرار است سوال از رئیس جمهور در دولت روحانی تکرار شود و وی با حضور در صحن مجلس به انتقادات نمایندگان پاسخ دهد.

طرح سؤال از روحانی دربارۀ عملکرد موسسات اعتباری با امضا دو نماینده استان مرکزی

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار