تابناک مرکزی: رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی از بازشماری 10 درصد از صندوق‌های انتخابات شوراها در شهرهایی که در حوزه تشابه اسمی معترض بوده اند، خبر داد.
کد خبر: ۴۳۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵ 06 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به تایید شدن اصل صحت انتخابات شوراها در استان مرکزی، افزود: به دلیل وجود اعتراضاتی از سوی برخی نامزدها در خصوص وجود تشابه اسمی فراوان بین نامزدها و اعتقاد آنها به عدم دقت لازم در احتساب آرای افرادی که نام خانوادگی آنان شبیه هم بوده است، لذا هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان مرکزی دستور بازشماری 10 درصد از صندوق‌هایی که اعتراض اینگونه داشتند را صادر کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان مرکزی اعتماد کامل به عملکرد مجریان و ناظران انتخاباتی دارد، افزود: با وجود اعتماد کامل به عملکرد دست اندرکاران امر برگزاری انتخابات، اما به جهت ایجاد اطمینان قلبی مردم و نامزدها این میزان بازشماری در شهرهای معترض به مورد یاد شده انجام و نتیجه آن اعلام خواهد شد تا موجب اعتماد و اطمینان بیشتر شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بروز تخلفات مستند در دو شهرستان استان نیز گفت: با وجود تایید اصل صحت انتخابات، اما به دلیل ارائه مستنداتی مبنی بر تخلف در برخی از شعب اخذ رای احتمال ابطال آرای تعدادی از شعب صرفا در یکی از شهرها وجود خواهد داشت.

وی در خصوص ارائه گزارشاتی مبنی بر تخلف در اخذ رای شهرهایی که انتخابات آنها به صورت الکترونیکی برگزار شده است، گفت: از آنجاکه محرمانه بودن اخذ رای به عنوان یک اصل در انتخابات مد نظر است، لذا در دو شهر ساوه و خمین که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد، بعضا به اصل مخفی بودن و محرمانه بودن اخذ رای خدشه‌ای وارد شده است.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: افراد مسن و سالخورده یا افرادی که سواد کافی برای کار با دستگاه های الکترونیکی در این شهرها نداشتند در هنگام اخذ رای از فرد دیگری کمک می‌گرفتند که موجب بروز اعتراضاتی در این خصوص نیز شده بود و هیئت نظارت نیز با بررسی اعتراضات به دنبال ایجاد سازوکار لازم برای برطرف شدن این نقیصه در دوره‌های بعدی است.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار