تابناک مرکزی: مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی از کسب رتبه سوم کشوری توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل در اجرای برنامه های ارتقا سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی 96-1395 خبر داد .
کد خبر: ۴۳۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 03 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از پانا، شهریار فولادوند افزود: مطابق با ارزیابی های صورت گرفته و بنا بر اعلام دفتر سلامت و تندرستی دانش آموزان ورزات آموزش و پرورش، استان مرکزی موفق به کسب  این مهم شد.

وی ادامه داد: برنامه های ارتقا سلامت دانش آموزان که از سوی وزارت آموزش و پرورش به استان های کشور ابلاغ شده است شامل یازده عنوان شاخص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار داشت: تهیه و تکمیل شناسنامه سلامت ویژه مراقبت های دوره ای سلامت دانش آموزان گروه سنی 6 الی 18 سال، آهن یاری دانش آموزان دختر دوره متوسطه، نظارت بر توزیع شیر در مدارس، اجرای برنامه ارتقا سلامت نوجوانی و اجرای طرح سفیران سلامت بخشی از عناوین این برنامه هاست.

فولادوند بیان کرد: آموزش و غربالگری پدیکلوزیس، اجرای طرح دادرس، فعالیت های حوزه محیط زیست، فعالیت های مربوط به ایمنی و بهداشت محیط مدارس، برگزاری هفته سلامت، و طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک از دیگر عناوین بشمار می رود.

وی ابراز داشت: در ارزیابی اختصاصی این شاخص ها نیز معاونت تربیت بدنی و سلامت این اداره کل در شاخص های آهن یاری دانش آموزان دختر دوره متوسطه، اجرای طرح سفیران سلامت، اجرای طرح دادرس، فعالیت های حوزه محیط زیست، طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری اختلالات ژنتیک و نیز برگزاری دوره های ضمن خدمت ویژه کارکنان موفق به کسب رتبه سوم در بین استان های کشور شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری، 47 هزار دانش آموز دختر دوره متوسطه اول و دوم تحت پوشش طرح آهن یاری قرار گرفتند.

فولادوند با اشاره به پوشش 10 درصدی دانش آموزان استان مرکزی در طرح سفیران سلامت گفت: این طرح با هدف توسعه فرهنگ سلامت در بین دانش آموزان، پیشگیری از بیماری و انتقال فرهنگ خودمراقبتی از طریق گروه های همسالان در مدارس و همچنین به خانواده ها اجرا می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار