تابناک مرکزی: تعداد هفت هزار و 841 نفر ازمددجویان زن سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل ،دانش آموزان و دانشجویان دختر تحت حمایت در سال گذشته از آموزش های فنی و مهارتی با اعتبارچهار میلیاردو 375 میلیون ریال بهره مند شدند.
کد خبر: ۴۳۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵ 03 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی، رمضانعلی جلالی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهم ترین اولویت کمیته امداد است، گفت: برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی اولین اقدام کمیته امداد و موثرترین گام  در مسیر توانمندی مددجویان تحت حمایت است.

وی هدف از ارائه آموزش به مددجویان را ایجاد مهارت و توانایی برای احراز شغل و یا افزایش مهارت در حرفه ای خاص دانست و اظهار کرد: تعداد هفت هزارو 841  نفر از زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل ،دانش آموزان و دانشجویان دختر تحت حمایت در سال گذشته از آموزش های فنی و مهارتی  با اعتبارچهار میلیاردو 375 میلیون ریال بهره مند شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: یک هزارو 562 نفر از این افراد در بخش مهارت آموزی، پنج هزارو 295 نفر در بخش  آموزش های پایدار سازی و توسعه، 571 نفر  در آموزش های کار آفرینی و 413 نفر  از دانش آموزان دبیرستانی در آموزش های حرفه آموزی دانش آموزان دبیرستانی شرکت کرده اند.

جلالی با اشاره به رشد 17 درصدی آموزش های برگزار شده نسبت به سنوات گذشته، بیان کرد: مددجویان تحت حمایت پس از کسب مهارت ، فراهم شدن فضای کسب و کارو بهره مندی از تسهیلات خودکفایی کمیته امداد در جهت راه اندازی شغل و ایجاد فرصت شغلی اقدام  می کنند.

وی در پایان با اشاره به اینکه خانواده‌هایی هستند که قدرت ریسک اقتصادی ندارند، افزود: به منظور ایجاد اشتغال برای این خانواده ها با تعاملی که با کارفرمایان، مؤسسات، شرکت‌ها و صنایع انجام می شود ، در صورت به کار گیری مددجویان در سال اول صد درصد و در سال دوم ۵۰ درصد حق بیمه کار فرمایان توسط کمیته امداد پرداخت می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار