تابناک مرکزی: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در صورتی که روند تامین اعتبار و اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با شرایط فعلی ادامه پیدا کند، این پروژه دو سال دیگر به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۴۳۵۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶ 03 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از مهر، حسن طاهر احمدی اظهار داشت: از میان استان های کشور که طرح ساخت پروژه بیمارستان یک هزار تختخوابی را در برنامه خود داشتند، ساخت این بیمارستان در پنج استان مورد موافقت قرار گرفت که استان مرکزی یکی از آنها بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: بعد از سفر رئیس جمهور و هیات دولت قرار شد بیمارستان یک هزار تختخوابی در اراک کلنگ زنی شود اما بعدا تصمیم تغییر پیدا کرد و براساس این تغییر مقرر شد بیمارستان هزار تختخوابی در قالب دو بیمارستان  ۵۰۰تختخوابی طراحی شود که یکی توسط شرکت های داخلی و دیگری هم توسط شرکت های خارجی به صورت فاینانس ساخته شود.

بیمارستان ۶۱۷ تختخوابی در اراک احداث می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان داشت: قرار شد در گام نخست یک بیمارستان ۶۱۷ تختخوابی توسط شرکت کره ای که با بانک صادرات تفاهم نامه انعقاد کرده در قالب ۱۸۵ میلیون و ۴۳۰ هزار یورو سرمایه گذاری با سود پنج درصد و برگشت سرمایه ۱۰ ساله ساخته شود که مراحل نهایی کارهای قانونی آن در حال انجام است و به محض پایان، کلنگ احداث بیمارستان به زمین زده می شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در مورد پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بیمارستان ولی عصر(عج) اراک گفت: این پروژه طی دو سال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اگر کار با همین سرعت روند پیش برود و منابع مالی تامین شود، حداکثر تا سال ۹۸ به بهره برداری می رسد.

افتتاح فاز دوم بیمارستان خوانساری اراک تا سه ماه آینده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مورد فاز دوم بیمارستان تخصصی سرطان آیت الله خوانساری اراک نیز اظهار داشت: فاز دوم بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با ظرفیت ۹۶ تخت بیمارستانی در دست ساخت است و تاکنون قریب به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدوارم ۲۰درصد باقیمانده هم تا سه ماه آتی انجام شده و به بهره برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به شدت دچار کمبود تخت بیمارستانی در مرکز درمانی آیت الله خوانساری هستیم و روزانه حدود ۶۰ تا ۹۰ نفر در نوبت بستری قرار دارند که با تکمیل فاز دوم، بخشی از مشکل کمبود تخت بیمارستانی در این مرکز برطرف می شود.

طاهراحمدی تصریح کرد: همچنین در حال حاضر ۱۰۸ پروژه روستایی در حال ساخت داریم و مبلغ ۱۲میلیارد تومان اعتبار برای اجرای آنان در استان مصوب شده که عمدتا از محل منابع ملی تامین می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار