تابناک مرکزی: اولین اکوکمپ کویرگردی میقان اراک با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۴۳۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 01 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در این مراسم گفت: توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال اولویت این سازمان در برنامه های مدنظر و پروژه های در دست اقدام است.

سید محسن دلبری افزود: این مهم در دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و به اندازه تمام دوران هتل داری در ایران، پروژه ساخت هتل های 4 و 5 ستاره در 4 سال این دولت کلنگ زنی و آغاز بکار کرده که اکنون با پیشرفت کلی 45 درصدی در حال ادامه کار هستند.

وی اظهار داشت: توسعه بوم گردی و گردشگری روستایی به جهت پویا سازی اقتصاد جامعه روستایی از یک سو و بالا بردن ترنول مالی گردشگری کشور از سوی دیگر بسیار حائز اهمیت است زیرا اکنون به غیر از گردشگران روستایی، بسیاری از گردشگران خارجی نیز از طرح بوم گردی استقبال کرده و نسبت به این مسئله علاقه نشان داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز گفت: طرح کمپ های گردشگری در 14 نقطه کشور با نام 14 معصوم (ع) احداث خواهد شد که یک مورد آن در استان مرکزی و کویر میقان احداث خواهد شد.

سید محمد حسینی افزود: این طرح که در محل روستای طرمزد کلنگزنی شد با حدود 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و در مساحتی بالغ بر 5 هزار مترمربع انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای صورت گرفته، این پروژه در مدت زمان 2 سال به بهره برداری خواهد رسید و طبق طرحی همخوان با روستا و اکوسیستم منطقه ساخته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: پتانسیل های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این منطقه باعث شده گردشگران زیادی برای حضور در این منطقه علاقه نشان دهند از این رو احداث اقامتگاه های بوم گردی و اکوکمپ های گردشگری در این منطقه به یکی از نیازهای گردشگری بدل گشته بود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار