دیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی گفت: طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری استان مرکزی با همکاری مشاوران کارآزموده کشوری در دست تدوین است.
کد خبر: ۴۳۴۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 01 June 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از استانداری مرکزی، حمیدرضا نوازنی در نشست اعضای شورای ترافیک استان مرکزی اظهار داشت: تکمیل طرح جامع کاهش تصادفات درون شهری این استان، کلید ساماندهی حوادث ترافیکی و بهبود مدیریت این حوزه است.

وی افزود: مشاوران این طرح نقاط حادثه خیر، خیابان ها و میادین شهرهای مختلف استان را شناسایی و رصد می کنند و عوامل تاثیرگذار در تصادفات شهری را مشخص و به شورای ترافیک استان ارائه می دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی بیان کرد: رفع نقاط پرحادثه و آشکارسازی آن ها، نصب دوربین های کنترل سرعت و تقویت روشنایی خیابان ها و نصب چراغ های چشمک زن در نقاط حادثه خیز شهری نقش موثری در کاهش تصادفات درون شهری دارد اما، چاره اساسی حل این مشکل، اقدامات علمی و کارشناسی است.

وی اظهار کرد: ۱۳ نفر از شهروندان استان مرکزی در دو ماه اخیر در تصادف های شهری جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۹ نفر موتور سیکلت سوار بوده اند و این مهم لزوم رعایت نکات ایمنی نظیر گسترش فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و همچنین تشخیص و رفع نقاط حادثه خیز شهری را می رساند.

نوازنی اظهار کرد: هسته مرکزی شهر اراک که منطقه ای شلوغ و پرترافیک است با معضل میوه فروشان دستفروش مواجه است که این مهم هم آلودگی های زیست محیطی دارد و هم منظر شهری را نیز مخدوش کرده که می طلبد شهرداری و شورای اسلامی نسبت به اصلاح و ساماندهی میوه فروشان تدابیر حکیمانه بیاندیشند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی افزود: با توجه به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و کاهش تردد شهروندان، دستگاه های عضو شورای ترافیک استان به خصوص شهرداری ها باید نواقص و مشکلات خیابان ها و میادین اصلی شهرهای استان را رفع کنند.

نوازنی بیان کرد: پایان ماه مبارک رمضان و تابستان فصل سفرها را رقم می زند و با توجه به اینکه استان مرکزی در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران است که باید متولیان امر با ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان شرایط سفری بی خطر را برای هموطنان مهیا کنند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری مرکزی خاطرنشان ساخت: پاکسازی و زیباسازی حریم راه ها، شست و شو و ترمیم تابلوها و علایم، منظر آرایی و زیباسازی مبلمان جاده ای، شانه سازی، تقویت هرچه بیشتر روشنایی محورها و ساماندهی حریم باید در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار