تابناک مرکزی: برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ماه مبارک رمضان توسط معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد مرکزی تشریح شد.
کد خبر: ۴۳۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵ 30 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایثار، محمد رضا گرجی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات خانواده های شهدا و ایثارگران گفت: خداوند این مسیر را برای خودسازی و غفران بندگان به درگاه الهی در میان ما به ودیعه گذاشته است.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان برای خانواده های شاهد و ایثارگر گفت: ماه رمضان، ماه امت رسول خدا است و در استان مرکزی هم مانند سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی در دستور کار بنیاد قرار گرفته است و رویکرد اصلی برنامه‌های فرهنگی در حسینیه‌ها، فعالیت‌های قرآنی است.

گرجی ادامه داد: رمضان بهار قرآن است و عظمت آن به نزول قرآن کریم است. طبیعتاً ثمره این ماه برنامه‌های قرآن است که در قالب جزءخوانی و جمع‌خوانی انجام می‌شود. در این راستا برنامه های جمع‌خوانی ختم قرآن در ماه رمضان در حسینیه های شهدا برای سلامتی حضرت ولی‌عصر (عج) برنامه‌ریزی شده است.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیاز به جوانان و حضور فعالانه و مثبت آن‌ها بیشتر از هر زمان دیگری در مساجد و حسینیه های شهید احساس می‌شود، ادامه داد: اگر بخواهیم از بعد شعاری این فضا را به فضایی جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبدیل کنیم، بحث احترام، فضاسازی و تکریم خانواده های شاهد و ایثارگر این است که فضای حسینیه ها را بر اساس معیارهای اسلامی و الگوی امروز برای جوانان، یک فضای فرح‌بخش، مسرت‌آفرین و جاذب قرار دهیم که یکی از این زمینه‌ها می‌تواند ارتباط با خانواده های ایثارگر و حضور در حسینیه های شهدا باشد.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان، با هماهنگی به عمل آمده با خانواده های شاهد و ایثارگر، دوره‌های آموزش، روخوانی و روان‌خوانی، جزءخوانی، ختم قرآن گروهی، برگزاری مراسم ادعیه و زیارات و برگزاری مراسم ویژه شب‌های قدر و برگزاری نمازهای جماعت، سخنرانی‌های مذهبی، برگزاری نماز عید سعید فطر و برپایی سفره‌های افطار و اطعام ایتام از مواردی است که در حسینیه‌های شهید استان برگزار و در حال انجام است.

در ادامه رییس اداره جمع آوری آثار با اشاره به دیگر برنامه‌های استان، در ماه رمضان گفت: برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی برای خانواده‌های شاهد و ایثارگر با محوریت نامه‌های شماره 31 و 53 امام علی (ع) در نهج‌البلاغه و اجرای طرح آموزش قرآن در خانه برای ایثارگران با ارائه جزء 14 قرآن، برگزاری محافل «گلشن وحی» با حضور قاریان ممتاز جامعه ایثارگری استان، برگزاری کلاس‌های آموزش حفظ، قرائت، مفاهیم و تفسیر برای نفرات برتر مسابقات قرآنی ایثارگران از دیگر برنامه های ماه مبارک این اداره می باشد.

وی اظهار داشت: ماه رمضان ماه درنگ و تفکر در آیات الهی است و مسلمانان باید از ظرفیت روزه‌داری در جهت خواندن قرآن و به کاربستن آیات الهی در زندگی خود نیز نهایت استفاده را ببرند.

جعفر ناصری بیان داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی برای تقویت بندگی و رشد فضائل اخلاقی و اثبات بندگی خدا است و خداوند فرموده که در این ماه درهای برکت و رحمت او به سوی بندگان بیش از پیش گشوده است.

ناصری تصریح کرد: آیات مختلف قرآن کریم مبنی بر لزوم وجود بخشش و مهربانی در جامعه بر پیامبر(ص) نازل شده است، عفو و مهربانی سبب تقویت پایه‌های جامعه شده و به استحکام و قوام جامعه اسلامی نیز کمک فراوانی می‌کند.

وی تاکید کرد: باید همه همت خودمان را برای بهره‌گیری از فیوضات این ماه عزیز بکار بگیریم تا بتوانیم ثمرات معنوی فراوانی را نصیب خویش گردانیم.

وی همچنین افزود: وظیفه عمومی و رسالت همه ما در ارتباط با خانواده های شهدا این است که فضای ارتباطی و تکریم را هر چه بیشتر فراهم کنیم؛ آن وقت می‌بینیم که فرهنگ ایثار و شهادت در همگان نهادینه و تا پای جان برای حفظ این ارزش می ایستند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار