تابناک مرکزی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در برنامه تفسیر قرآن کریم در مصلای اراک گفت: رمضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است.
کد خبر: ۴۳۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۹ 30 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر دوشنبه در مراسم تفسیر قرآن کریم در مصلای بیت المقدس اراک اظهار داشت: مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در ماه مبارک رمضان اطعام و حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: مضان ماه رحمت، مغفرت، دعا و نیایش، تضرع به درگاه خداوند و توبه است و مومنان باید در این ماه مبارک از زندگی مادی و دنیوی خود را رها کرده و توشه آخرت را پربار کند.

امام جمعه اراک ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای تقویت اراده دانست و گفت: معصیت و گناه خلاف شرع و قانون و به دلیل ضعف اراده است و مومنان باید با بهره گیری از فیوضات ماه مبارک رمضان انگیزه های معنوی را در خود تقویت کنند.

وی به تلاوت قرآن همراه با درک مفاهیم و مبانی این کلام الهی تاکید کرد و گفت: باید در محافل قرآنی آیات کاربردی متناسب با شرایط امروزی برای مردم تبیین و تفسیر شود تا جامعه بتواند راه درست را از طریق آموزه‌های قرآن شناسایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تفسیر آیه 30 سوره مبارکه کهف، ایمان و عمل صالح را 2 اصل جدایی ناپذیر دانست و گفت: ایمان به تنهایی و بدون عمل صالح ثواب ندارد و این 2 ویژگی در کنار یکدیگر انسان را به کمال و معرفت الهی می رسانند.

وی افزود: کسانی که ایمان آورده و عمل صالح انجام داده‌اند، اجرشان نزد خداوند محفوظ است چرا که آن ها نیکوکارند و اجر نیکوکاران در پیشگاه خداوند منان نادیده گرفته نمی شود.

کلاس تفسیر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 19 و 45 دقیقه در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار