نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:
تابناک مرکزی: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی درون‌زایی و برون‌نگری را دو رکن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ریخت و پاش نمی‌شود اقتصاد را مقاومتی کرد.
کد خبر: ۴۳۱۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱ 28 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی صبح امروز در جمع پایوران و کارکنان سپاه روح‌الله استان مرکزی که در محل ستاد سپاه روح‌الله برگزار شد درون‌زایی و برون‌نگری را دو رکن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: با ریخت و پاش نمی‌شود اقتصاد را مقاومتی کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: بایستی با حمایت از تولید داخل، ارتقای قدرت رقابت، افزایش صادرات و کاهش واردات رشد اقتصادی را در کشور ایجاد کنیم نه اینکه دریچه واردات برای دیگر کشورها باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با انتقاد از اجرای غلط اصل 44 گفت: اگر قرار است واگذاری صورت بگیرد باید به افرادی این واحدهای تولیدی واگذار شود که برنامه ریزی مدیریتی دارند و می توانند مشکلات را مرتفع سازند.

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه کشور گفت: کشور از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردار است که باید آن را بالفعل کنیم، باید فرصت سازی کنیم نه اینکه فرصت سوزی داشته باشیم، چنانچه همت نکنیم و بهره‌وری را افزایش ندهیم نمی توانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق بیائیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تاکید کرد: در صورت استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور، به کارگیری نیروهای کارآزموده و تلاش برای افزایش بهره وری می توان در آینده ای نزدیک به یک اقتصاد پویا و بالنده دست پیدا کرد.

وی افزود: توجه به محورهای اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت‌های موجود صنعتی و ایجاد اشتغال برای جوانان از مسائلی است که بایستی در حوزه اقتصاد و رشد اقتصادی مورد توجه مسئولان باشد و در راستای آن برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر حرام بودن ربا از نظر اسلام گفت: ماهیت نظام‌های غرب و شرق آمیخته با ربا است که ربا را نمی‌توان از ماهیت نظام آن‌ها حذف کرد، اسلام نظام ربوی را به طور 100 درصد قبول ندارد و منحوس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بانکداری اسلامی در سال 62 مصوب شد ولی بانک‌های ما شروع به اسلامیزه کردن بانک‌داری در کشور، خیلی از آن‌ها توصیه اسلام را در این خصوص قبول نداشتند چراکه بیشتر آنان تحصیلکردگان غربی بودند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ربا را در اسلام قابل توجیه ندانست و یادآور شد: بانک‌ها بنگاه‌ اقتصادی و تجاری نیستند بلکه در نظام اسلامی بانک‌ها بنگاه‌های خدماتی هستند.

وی افزود: در قرآن کریم دو مسئله را خداوند با تندی برخورد می‌کند یکی بحث ربا و دیگری تسلط کفار؛ خداوند اجازه نداده که کفار بر مسلمانان سلطه پیدا کنند چه سلطه سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و سلطه 2030، سلطه حکام غرب و شرق در هر حوزه‌ای ممنوع است. و مهم‌ترین آیه در این زمینه هم ولن يجعل الله الكافرين علي المومنين سبيلا است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به سفر ترامپ به عربستان هم اشاره کرد و گفت: اینکه دعوت می‌کنند از ترامپ یا دشمنان جهان اسلام در حقیقت خیانت به اسلام و مسلمانان است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر لزوم توجه به حوزه‌ها و تربیت طلاب و متخصصین در حوزه دین و معارف اسلامی گفت: وظیفه حوزه‌ها تربیت طلبه‌هایی است که بتوانند چراغ بانان و راهنمایان جامعه باشند و در این زمینه همه باید کمک کنیم. چراکه جامعه امروز نیازمند روحانیونی است که برای سلامت روحی جامعه در مقابل چالش‌های اجتماعی راه را نشان دهند.

وی افزود: عوامل اقتدار جامعه اسلامی و مولفه‌های قدرت در نظام اسلامی متفاوت است که از مهم‌ترین این مولفه‌ها حضور گسترده مردم در برهه‌های مختلف تاریخ و نقش بی‌بدیل رهبری است که به عنوان ستون جامعه نقش موثری را ایفا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: نیروهای نظامی عامل بزرگ بازدارنده و از مولفه‌های مهم قدرت است که در این زمینه امکانات و آموزش نیروهای مسلح لازم است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی دیپلماسی فعال، کارآمد و روزآمد در همه زمینه‌ها، نقش علما، رشد و بالندگی علمی را از دیگر مولفه‌های قدرت دانست و گفت: حوزه اقتصادی یکی دیگر از مولفه‌های مهم اقتدار و قدرت است که در کنار سایر مولفه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار