مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی؛
تابناک مرکزی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری طرح ضیافت الهی در 72 بقعه شاخص استان مرکزی خبر داد و گفت: برپایی خیمه معرفت، ویژه برنامه «خدیجه مادر امت»، ویژه برنامه ارتحال حضرت امام(ره) از جمله برنامه‌های طرح ضیافت است.
کد خبر: ۴۲۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۳ 24 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، حجت ‌الاسلام سید محمد باقرحسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در نشست خبری که در محل اداره کل اوقاف برگزار شد در تشریح برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» در استان مرکزی گفت: 72 بقعه شاخص استان مرکزی مجری طرح ضیافت الهی هستند، در این طرح از 24 مبلغ اعزامی از قم و 48 مبلغ بومی استفاده می‌کنیم و علاوه بر این، 16 روحانی مستقر نیز ما را در اجرای برنامه ماه مبارک رمضان مساعدت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی کمترین اثر ماه مبارک رمضان را اعتلای امنیت اجتماعی دانست که سبب کاهش آمار بزهکاری و جرائم می شود و ادامه داد: برپایی 20 خیمه معرفت، سخنرانی در 45 بقعه، ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در 11 بقعه، ویژه برنامه ارتحال حضرت امام(ره) در 11 بقعه، تهیه بسته‌های معیشتی برای فقرا، جزءخوانی در بقاع، برگزاری جشن کریم اهل‌بیت (ع) از جمله برنامه‌های طرح ضیافت است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی در تشریح برنامه‌های طرح «ضیافت الهی» گفت: غباروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه با حضور مسئولان و قرائت خطبه شعبانیه، استفاده از مبلغان متخصص ویژه کودکان و نوجوانان استفاده از کارشناسان چند رسانه‌ای، مشاوره‌های خانواده، همکاری با شهرداری برای برگزاری برنامه‌ مشترک در یکی از پارک‌های اراک در راستای بیان احکام و روایات از برنامه‌های این طرح است.

وی ادامه داد: ارسال دستورالعمل اجرایی برنامه‌های فرهنگی به هیئت امنای مساجد، تعویض و صحافی قرآن‌های بقاع متبرکه و مساجد، برپایی نماز جماعت در بقاع، بیان احکام شرعی پس از اقامه نماز جماعت، برنامه ویژه بانوان شامل احکام، برگزاری کلاس‌های قرائت، جزءخوانی، ترتیل، مباحث تفسیری و اخلاقی، دوره آموزشی مفاهیم، بیان داستان‌های اخلاقی و اجتماعی، پاسخ به شبهات دینی، احکام و حفظ، برای نوجوانان و جوانان از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی است.

این مقام مسئول با اشاره به قرائت دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی، مناجات خوانی در ماه رمضان، اظهار کرد: تعامل با اساتید و فعالان قرآنی، حوزه‌های علمیه، نیروی مقاومت بسیج، هیئت رزمندگان جهت برگزاری جلسات ترتیل خوانی و برپایی محافل انس با قرآن از برنامه‌های ابلاغی است.

حجت‌الاسلام حسینی اراکی افزود: ویژه برنامه لیالی قدر در بقاع متبرکه از برنامه‌های مهم طرح ضیافت است، امامزاده محمدعابد(ع) اراک سال گذشته میزبان ۴۰ هزار روزه‌دار بود، سال قبل اقامه نماز عید فطر در بقاع با استقبال خوب روزه داران مواجه شد که امسال نیز در سطح گسترده‌تری انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: حضور آگاهانه قشر جوان در لیالی قدر نشان از معنویت بالا دارد که باید توسط مبلغ دینی درست هدایت شود، اجرای طرح «ضیافت الهی» یکی از طرح‌های خوب ویژه ماه رمضان است که در تمام بقاع به خصوص بقاع شاخص با رویکرد تقویت باورهای دینی انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار