مدیرکل محیط زیست استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل محیط زیست استان مرکزی گفت: ساماندهی سایت دفن و پردازش زباله شهر اراک نیازمند تامین اعتبار بوده که در این راستا نیاز به انجام پیگیری‌های لازم داریم.
کد خبر: ۴۲۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵ 22 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از تسنیم، سعید محمودی ظهر امروز در بازدید مشترک اعضای کارگروه پسماند استان مرکزی از سایت دفن و پردازش زباله شهر اراک با اشاره به این سایت اظهار داشت: به منظور تامین تسهیلات مورد نیاز برای ساماندهی این سایت مقرر شد پیگیری‌های لازم از طریق دفتر امور شهری، ‏شوراهای استانداری مرکزی، مجموعه شهرداری و سازمان مدیریت پسماند کلانشهر اراک انجام شود.

وی افزود: در این بازدید مشترک که طبق بند یک مصوبه کارگروه پسماند استان در جلسه یازده اردیبهشت امسال انجام شد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی هم به‌عنوان رئیس کارگروه حضور داشت و مسائل و مشکلات این سایت از نزدیک مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: به منظور ساماندهی هرچه سریع‌تر مقرر شد اعضای کارگروه هر سه ماه یک‌بار از این سایت بازدید کنند، پیگیری‌های لازم برای ایجاد چاه آب به منظور ایجاد کمربند سبز هم با همکاری شرکت سهامی آب منطقه ای استان انجام شده و قرار است تا زمان ایجاد این چاه آبرسانی به شکل سیار انجام شود.

محمودی بیان کرد: برای ساماندهی بهتر و سرعت‌بخشی به ساماندهی این سایت لازم است که  شهرداری اراک از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی ادامه داد: با توجه به آلودگی شهر اراک این موضوع یکی از مسائل مهمی است که باید در کانون توجه دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد تا بتوانیم دفن پسماند و زباله‌های شهر اراک را از طریق این سیستم انجام دهیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: آلودگی موضوعی غیرقابل انکار بوده و تنها مختص به‌منطقه خاصی نیست، بنابراین باید راهکارهای مقابله با آن را پیدا کرد و برای حرکت در این مسیر نیاز به همکاری بین‌بخشی و همچنین کمک آحاد مردم برای تلاش در راستای ایجاد محیط زیست سالم است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار