تابناک مرکزی: مردم شهرستان فراهان طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و 756 میلیون ریال در قالب زکات محرومان مساعدت کرده اند.
کد خبر: ۴۲۸۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 22 May 2017

به گزارش تابناک مرکزی، اولین نشست شورای زکات شهرستان فراهان با حضور مدیر کمیته امداد و اعضای شورای زکات شهرستان در کمیته امداد برگزار شد.

حسین احمد لو، مدیر کمیته امداد شهرستان فراهان در گفتگو با خبرنگار تابناک مرکزی با بیان اینکه زکات از واجبات مالی و به عنوان یکی از پایه های دین اسلام است گفت : زکات به عنوان درمانی برای دردهای اقتصادی جامعه است و با پرداخت به موقع آن فاصله طبقاتی در جامعه اسلامی از بین می رود.

وی اظهار کرد: مردم شهرستان فراهان طی سال گذشته بیش از سه میلیارد و  756 میلیون  ریال در قالب زکات محرومان مساعدت کرده اند که این میزان زکات درجهت کمک به احداث مسکن فقرا و نیازمندان، تامین جهیزیه، تحصیل، درمان و سایر نیازمندی های محرومان هزینه شده است.

وی افزود:  زکات پردازان شهرستان در سال گذشته بیش از یک میلیاردو 732 میلیون ریال نیز بابت ساخت پروژه های عمرانی مساعدت کرده اند.

احمدلو، با اشاره اینکه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات دارای ثمرات مختلفی است ، افزود: کمیته امداد با همکاری روحانیون اقدام به جمع‌آوری این میزان زکات کرده که امیدواریم با حضور بیشتردر بین مردم و تبلیغ چهره به چهره زکات پردازان، افراد بیشتری به پرداخت این فریضه واجب تشویق شده و محرومیت کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اعتماد مردم به کمیته امداد سرمایه ای ارزشمند برای این نهاد است،افزود: در سایه این اعتماد است که خیران و نیکوکاران استان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل این نهاد می دهند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

وی در پایان با بیان  اینکه کمیته امداد با توانمند سازی مددجویان تحت حمایت علاوه بر ایجاد زندگی مطلوب برای آنها از گسترش فقر جلوگیری می کند، افزود:  هریک از مددجویان با توجه به استعداد ها و توانایی های خود از حمایت های کمیته امداد در قالب دریافت تسهیلات اشتغال ، آموزش و دیگر خدمات بهره مند می شوند.

احمدلو برگزاری مسابقه انشاء نویسی زکات درسطح مدارس ، اجرای کلاس های آموزشی توسط روحانی زکات و تجلیل از افراد برگزیده به تعداد 30 نفر و ارسال بیش از یک هزار پیامک تبلیغاتی به کشاورزان شهرستان فراهان از اقدامات انجام شده در ترویج واجب الهی زکات عنوان کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار