مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی توانمندی فکری و فرهنگی را لازمه خودکفایی و توانمندی اقتصادی خانوارهای تحت حمایت دانست.
کد خبر: ۴۲۸۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 22 May 2017

به‌گزارش تابناک مرکزی، مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی ویژه مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان مرکزی تحت عنوان" شهدای مقاومت"با حضور مدیر کل و جمعی از مسولان در سالن آیت ا... اراکی برگزار شد.

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در این مراسم توانمندسازی فرهنگی را لازمه توانمندی اقتصادی خانواده های مددجو دانست و گفت: معتقدیم که به بحث توانمندی در تمامی عرصه‌‌ها باید توجه شود و اگر خانواده های تحت حمایت بدون توجه به فرهنگ تنها از نظر اقتصادی  تقویت شوند این احتمال وجود دارد که همان سرمایه را هم از دست بدهد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: اگر فرهنگ کار و تلاش در خانواده‌های تحت پوشش ایجاد نشود در بحث توانمندسازی نمی‌توان خوب عمل کرد؛ از این‌رو توجه به مسائل فرهنگی و مباحث اعتقادی خانوارها در کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است.

موسی‌نژاد با اشاره به اهداف کمیته امداد در بخش فرهنگی گفت: در بخش فرهنگی تلاش برای توانمندی خانواده‌ها در مقابل تهاجمات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی است که متاسفانه‌ گریبان‌گیر خانواده‌های بسیاری شده و تنها خانواده‌های سطح پائین جامعه را درگیر نکرده است.

وی افزود: کمیته امداد یکی از اهدافش آگاه‌سازی خانواده‌ها در مقابل تهاجمات فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و برای این منظور تقویت باورهای دینی خانوارها، توسعه و تقویت زندگی دینی و اسلامی باید مورد توجه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: تقویت منزلت اجتماعی خانوارهای تحت حمایت از دیگر اقداماتی است که در کمیته امداد آن را دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این توفیق نصیب کمیته امداد شده است که به ولی نعمتان جامعه خدمت می‌کند معمولا این نهاد بیشتر به عنوان یک دستگاه حمایتی معرفی شده در صوتی که کمیته امداد یک دستگاه فرهنگی است.

موسی‌نژاد با اشاره به اهداف جشنواره قرآنی گفت: شناسایی، استعدادیابی و کمک به شکوفایی استعدادهای برتر، از مهم‌ترین اهداف برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.

وی افزود: تشویق و ترغیب مددجویان به خصوص جوانان به منظور شرکت در فعالیت‌های گروهی، ایجاد روحیه نشاط معنوی و شادابی در بین خانواده‌های تحت حمایت و غنی‌سازی اوقات فراغت از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نام این جشواره قرآنی تصریح کرد: این جشنواره به نام "شهدای مقاومت" مزین شده است، باید قدردان شهدای مقاومت و خانواده‌های آنان باشیم چراکه این شهدا در خارج از مرزهای کشور برای امنیت امروز ما جان شیرین خود را نثار کرده‌اند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار